بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳
معاون سازمان حفاظت محیط زیست گفت:

سهم وسایل نقلیه سنگین و نیمه‌سنگین در آلودگی هوا

عاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در مورد سهم وسایل نقلیه سنگین و نیمه‌سنگین در آلودگی هوا گفت: مینی‌بوس ۷۱ درصد، اتوبوس ۴۴ درصد و کامیون ۹۴ درصد از گازهای تولیدی از جمله اکسیدهای نیتروژن را به همراه دارند.
کد خبر : ۱۸۶۹۶۷

به گزارش بورس نیوز، مسعود تجریشی، روز گذشته در دومین همایش مدیریت سبز اظهار کرد: در سال ۹۵ کارگروهی در هیات دولت تشکیل شد تا بتواند مدیریت آلودگی هوای کلانشهرها را مدیریت کند که از بهمن‌ماه سال گذشته به سازمان حفاظت محیط زیست منتقل شد.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت همسو با مدیریت آلودگی هوا و کمک به سلامت شرایط محیط زیستی ضرورت دارد، افزود: روش‌های تشویقی و بازدارنده باید اجرایی شود تا در ادامه به مشارکت مردمی و تغییر الگوهای رفتاری آنها دست یابیم.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در مورد سهم وسایل نقلیه سنگین و نیمه‌سنگین در آلودگی هوا تصریح کرد: مینی‌بوس ۷۱ درصد، اتوبوس ۴۴ درصد و کامیون ۹۴ درصد از گازهای تولیدی از جمله اکسیدهای نیتروژن را به همراه دارند و اگر بتوانیم نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهیم، آلودگی هوا نیز به شدت کاهش خواهد یافت.

تجریشی تاکید کرد: خودروسازان نیز باید به نقش خود در کاهش آلودگی هوا عمل کنند. در یک زمینه خودروسازان کاتالیست‌هایی را روی ماشین‌ها نصب کرده بودند که کارکرد واقعی نداشت.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:

انتقاد از افزایش 20درصدی نرخ اتوبوس

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:

تعیین تکلیف طرح ساماندهی بازار خودرو

در نشست امروز کمسیون تلفیق لایحه بودجه 98 صورت گرفت؛

واریز سهم شهرداری ها ظرف مدت یک ماه به حساب آنها

ارسال نظر