بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱
علیرغم آنکه در ماه‌های اخیر و به دنبال افزایش چشمگیر نرخ تورم، شاهد نقل قول‌ها و اظهارنظر‌های متعدد مسئولین دولتی در خصوص عدم افزایش نرخ‌های دارو و تخصیص ارزهای 4200 تومانی به تولیدکنندگان دارو هستیم.
کد خبر : ۱۸۶۹۷۴

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، علیرغم آنکه در ماه‌های اخیر و به دنبال افزایش چشمگیر نرخ تورم، شاهد نقل قول‌ها و اظهارنظر‌های متعدد مسئولین دولتی در خصوص عدم افزایش نرخ‌های دارو و تخصیص ارزهای 4200 تومانی به تولید‌کنندگان دارو هستیم اما نگاهی به صورت‌های مالی منتشر شده از سوی داروسازان حقایق دیگری را آشکار می‌سازد.

تناقض اظهارات دولتمردان با صورت‌های مالی داروسازان

شرکت داروسازی اکسیر که با تولید انواع آمپول، شربت، قرص، کپسول و ویال و غیره، از داروسازان بزرگ کشور محسوب می‌شود با افزایش چشمگیر قیمت فروش محصولات خود به ویژه در ماه‌های اخیر، سود آوری قابل توجهی را به ثبت رسانده است.

شاید بد نباشد در جدول ذیل نگاهی به مقایسه متوسط نرخ‌های سال گذشته محصولات اصلی این شرکت و نرخ‌های آذر ماه این شرکت بیندازیم تا زوایای رشد سودآوری این شرکت در عملکرد 9ماهه ابتدایی سال 1397 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیشتر نمایان گردد.

تناقض اظهارات دولتمردان با صورت‌های مالی داروسازان

همانگونه که در جدول فوق نیز مشاهده می‌گردد حداقل افزایش نرخ داروهای عمومی 20 درصد و در بسیاری از داروهای خاص‌تر در برخی موارد حتی رشدهای بالای 80 تا 90 درصد هم ملاحظه می‌شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر