بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵
مدیر سرمایه‌گذاری و امور سهام «فملی» در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

ثبت رکورد جدید در تولید کاتد مس

به هر میزانی که طی دو ماه پایانی سال کاتد مس در این کارخانه تولید شود، اضافه‌تر از بودجه بوده که این اتفاق اثر و عملکرد مثبتی را از شرکت برجای می‌گذارد.
کد خبر : ۱۸۷۰۲۵
به گزارش بورس‌نیوز، شرکت ملی صنایع مس ایران در دوره ۹ ماهه سود خالص ۳۷۸۲ میلیارد تومانی محقق کرده و سود خالص این شرکت ۱۱۹ درصد بیش از سود تحقق یافته مدت مشابه سال قبل بوده است. با این حال برخی سهامداران دغدغه‌هایی بابت صادرات دارند.

بهروز رحمتی مدیر سرمایه گذاری و امور سهام شرکت ملی صنایع مس ایران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص روند تولید بیان کرد: در بودجه امسال پیش‌بینی تولید ۲۰۰ هزار تن کاتد مس شده بود که تا این لحظه بیش از این میزان تولید کاتد مس انجام شده و رکورد تولید تاریخ کاتد شرکت شکسته شده است. 

وی ادامه داد: می توان گفت هر چه در دو ماه پایانی سال، کاتد مس تولید شود، اضافه‌تر از بودجه خواهد بود که این اتفاق اثر خوشایندی بر عملکرد شرکت بر جای خواهد گذاشت.

وی در رابطه با روند صادرات محصولات شرکت اظهار داشت: با وجود محدودیت‌های ناشی از تحریم در حال حاضر صادرات انجام می شود و شواهدی دال بر عدم امکان صادرات وجود ندارد. البته به دلیل شرایط تحریم و محدودیت های ایجاد شده، در ماه های اخیر روند صادرات کمی کندتر شده بود؛ ولی با بسترسازی های صورت گرفته، صادرات پس از این اوضاع مناسب تری خواهد داشت. به نظر می رسد در صورت تثبیت قیمت های جهانی، در ۳ ماهه چهارم سال بیش از ۳ ماهه سوم سود محقق شود و نگرانی بابت افت سودآوری شرکت نداریم.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عملکرد این شرکت مس‌فروش در فروردین ماه به زیر ذره‌بین رفت؛

کاهش صادرات از سرخی این فلز کاست/ رشد نرخ فروش کاتد و مفتول چشمگیر نبود

طبق گزارش عملکرد ۲۰۱۸ ریوتینتو؛

تولید مس تصفیه شده 39 درصد بیشتر شد

در معاملات صبح امروز بورس لندن؛

قیمت سه ماهه مس ۰.۲ درصد افت کرد

ارسال نظر