بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز با بیان اینکه امروز گاز تامین‌کننده بیش از ۷۰ درصد از سبد انرژی کشور است، افزود: روز گذشته ۲۴ میلیون مترمکعب گاز تنها برای صنایع فولاد ارسال شد.
کد خبر : ۱۸۷۰۵۲

به گزارش بورس نیوز، سعید مومنی در آیین کلنگ‌زنی پروژه احداث خط لوله ۳۰ اینچی انتقال گاز به صنایع فولاد بوتیای ایرانیان گفت: تامین انرژی اصلی این صنعت برای شرکت ملی گاز ایران افتخار است و امیدوارم با گازرسانی، این کارخانه بهره‌وری انرژی بالایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه امروز گاز تامین‌کننده بیش از ۷۰ درصد از سبد انرژی کشور است، افزود: روز گذشته ۲۴ میلیون مترمکعب گاز تنها برای صنایع فولاد ارسال شد.

مومنی ادامه داد: روز یکشنبه ۷۴۹ میلیون مترمکعب در سراسر کشور گازرسانی داشتیم که ۶۴۳ میلیون مترمکعب از آن مربوط به بخش مصارف بوده است، بنابراین اگر رقم یادشده به صنایع بزرگ، مانند کارخانه‌ای که امروز گازرسانی شده است، اختصاص یابد، شاهد توسعه و رونق اقتصادی کشور خواهیم بود.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز تصریح کرد: بخش زیادی از گاز تولیدی کشور در مصارف خانگی استفاده می‌شود، بنابراین اگر در این بخش برای مصرف بهینه گاز طبیعی تلاش کنیم، در بخش تامین انرژی صنایع نیز مشکلی نخواهیم داشت.

مومنی تصریح کرد: تابستان امسال روزانه تا ۲۸۰ میلیون مترمکعب گاز به نیروگاه‌ها ارسال کردیم، گاز طبیعی، نعمت الهی و ارزشمند است که نصیب ایرانیان شده است و باید به نحو احسن از آن استفاده کنیم، یکی از راه‌های صحیح مصرف گاز، کاهش شدت مصرف انرژی در بخش‌هایی است که بیشتر جنبه گرمایشی دارند.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: طرح گازرسانی به صنایع فولاد بوتیای ایرانیان یکی از طرح‌های شاخص در میان طرح‌های استان کرمان است که می‌تواند در تولید و اشتغال‌زایی اثرگذار باشد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر