بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲
بررسی آمار تجارت خارجی در مدت ۹ ماهه ۹۷ (منتهی به آذر) نشان داد که ارزش صادرات چدن، آهن و فولاد در این مدت به رقم سه میلیارد و ۷۱ میلیون دلار رسید که نسبت به دوره مشابه پارسال رشد ۳۷ درصدی را ثبت کرد.
کد خبر : ۱۸۷۰۸۱
به گزارش بورس نیوز، جداول آماری گمرک ایران نشان می دهد، ارزش صادرات چدن، آهن و فولاد در مدت مورد بررسی سهم ۹.۲ درصدی از کل ارزش صادرات غیرنفتی را از آن خود ساخت.همچنین در این مدت، ارزش صادرات غیرنفتی به رقم ۳۳ میلیارد و ۳۵۸ میلیون دلار رسید که در مقایسه با ۹ ماهه سال گذشته رشد ۵.۴ درصدی را نشان می دهد.

مجموع صادرات وزنی ۹ ماهه امسال، ۸۶ میلیون و ۹۴۰ هزار تن بود و نسبت به مدت مشابه پارسال (۸۸ میلیون و ۷۱۹ هزار تن)، افت ۲ درصدی داشت.

** محصولات نیمه تمام از آهن یا فولاد

براساس آمار گمرک ایران، در ۹ ماهه امسال یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون دلار محصولات نیمه تمام از آهن یا فولاد غیرممزوج صادر شد که از نظر ارزشی سهم ۳.۷ درصدی از کل صادرات این دوره را به خود اختصاص داد.​میزان صادرات محصولات نیمه تمام این اقلام نسبت به ۹ ماهه پارسال رشد ۳۹ درصدی داشت .

** سهم ۱.۷ درصدی سنگ آهن از ارزش صادرات

بررسی آمار ۹ ماهه نشان می دهد که در ۹ ماهه امسال ارزش صادرات سنگ آهن و کنسانتره های آن ۵۷۸ میلیون دلار بود که ۱.۷ درصد از ارزش کل صادرات غیرنفتی در این دوره را به خود اختصاص داد.

ارزش صادرات سنگ آهن و کنسانتره های آن در این مدت نسبت به مدت مشابه پارسال افت ۲۹ درصدی دارد.

** ارزش ۶۵۲ میلیون دلاری صادرات گچ، آهک و سیمان

آمارهای گمرک در این مدت نشان می دهد، در زمینه صادرات نمک، گوگرد، خاک و سنگ، گچ، آهک و سیمان ۶۵۲ میلیون دلار جذب ارز صورت گرفت که سهم ۲ درصدی از کل ارزش صادرات ۹ ماهه امسال را به خود اختصاص دادند.

ارزش صادرات اقلام یاد شده در دوره این گزارش نسبت به ۹ ماهه ۹۶ ( منتهی به آذر) رشد چهار درصدی دارد.

بر اساس این گزارش، مجموع صادرات بخش معدن و صنایع معدنی در مدت ۹ ماهه امسال بیش از هفت میلیارد و ۲۸۸.۱ میلیون دلار ثبت شد، که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد یک درصدی دارد.​همچنین میزان وزنی صادرات معدن و صنایع معدنی در مدت این گزارش افزون بر ۴۴ میلیون و ۷۲۱.۵ هزار تن است که در مقایسه با ۹ ماهه پارسال ۱۰ درصد کاهش نشان می دهد.

میزان صادرات بخش معدن و صنایع معدنی در این دوره بیش از ۲۲ درصد از ارزش کل صادرات غیرنفتی را به خود اختصاص داد و از نظر وزنی هم سهم ۵۱ درصد از کل را داشت.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر