بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶
فردا بازار سهام میزبان شرکت «تامین سرمایه لوتوس پارسیان» خواهد بود. سه شرکت بورسی در سمت عرضه ایستاده اند. اما پیش از این نیز صحبت از این شرکت تامین سرمایه به میان آمده بود که در صورت تکرار برای یکی از سهامداران عمده رخدادی با اهمیت تلقی می شود.
کد خبر : ۱۸۷۱۳۷

به گزارش واحد سنجش و راه حل های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، روز آینده 10 درصد از سهام شرکت «تامین سرمایه لوتوس پارسیان» که سرمایه 5000 میلیارد ريالی دارد، تا حداکثر قیمت 2050 ريال به ازای هر سهم عرضه می شود.

«وپارس»، «اخابر» و «وساپا» به عنوان عرضه کنندگان سهام این شرکت به شمار می روند.

هر کدام از شرکت های مذکور چقدر بها برای شرکت «تامین سرمایه لوتوس پارسیان» پرداخت کرده‎اند؟

«لوتوس» برای سهامداران چه در صندوق دارد / نفع سه جانبه از یک عرضه

شایان ذکر است که بانک پارسیان به صورت غیرمستقیم نیز از این عرضه سود می برد چرا که گروه مالی بانک پارسیان مالک 32 درصد از سهام لوتوس است.

اما آن چه که در این گزارش به دنبال آن هستیم، نقش «وساپا» در این عرضه است.

ظاهرا سهم این شرکت از میزان عرضه اولیه فردا، 75 میلیون سهم است. در صورتی که «لوتوس» در حداکثر قیمت مجاز (2050 ريال) خریدار داشته باشد، سودی در حدود 78.7 میلیارد ريال عاید این شرکت سرمایه گذار می شود.

اما داستان «وساپا» و «لوتوس» به همین جا ختم نمی شود.

شرکت « گروه سرمایه گذاری سایپا» در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری اطلاعیه عرضه 17.5 درصد از سهام شرکت «تامین سرمایه لوتوس پارسیان» را به صورت یکجا و نقد، منتشر کرد تا به صورت کامل از این شرکت خارج شود. بر اساس شنیده ها، اما به دلیل بحث عرضه اولیه، فروش آن به تعویق افتاد و به بعد از این رخداد موکول گردید.

در صورتی که مشتری برای این بلوک مدیریتی پیدا شود، با توجه به رشد تقریبا همیشگی عرضه های اولیه، باقی بلوک (16 درصد) «لوتوس» در قیمتی بیش از 2500 ريال به فروش خواهد رسید. بنابراین، رقمی بیش از 1200 میلیارد ريال سود شناسایی خواهد شد.

البته سابقه معاملات بلوکی نشان داده، همین موضوع می تواند عاملی برای رشد قیمت سهام «لوتوس» گردد.

حال باید منتظر ماند و دید داستان این دو شرکت به چه صورت تمام می شود!
اشتراک گذاری :
ارسال نظر