بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸
سریال تکراری صادرات بی‌رویه و افزایش قیمت‌ها، این بار به بازار کارتن رسید.
کد خبر : ۱۸۷۱۹۷
به گزارش بورس نیوز، پس از افزایش نرخ ارز، صادرات گوجه و رب گوجه فرنگی در کشور آنقدر شدت گرفت که شاهد جهش قیمت خیره کننده گوجه رب گوجه فرنگی و ممنوعیت صادرات این محصول بودیم. ولی اخیرا صادرات رب گوجه فرنگی مجددا آزاد شده و قیمت محصولات صادراتی به حدی جذاب بوده که گفته می شود کشاورز رغبت به جایگزینی کشت گوجه فرنگی پیدا کرده اند و برخی محصولات کشاورزی همچون چغندر قند مورد بی مهری قرار گرفته است. این موضوع می تواند تعادل بازار بعضی محصولات غذایی را در سال آینده بر هم زند.

احمد آزادمرد نایب رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در این خصوص بیان کرد: مشکل اصلی در حوزه کشاورزی، ضعف برنامه ریزی و مدیریت در این بخش است. سازمان جهاد کشاورزی می بایست بر اساس نیاز کشور به هر قلم محصول کشاورزی، به نحوی برنامه ریزی کند که کشاورزان در راستای تامین نیاز بازار داخل اقدام به کشت و زرع کنند. ولی فعلا نمی توان با استناد به آمار در این خصوص اظهار نظر کرد.

وی افزود: در حال حاضر صادرات رب گوجه فرنگی آزاد شده، ولی افزایش قیمت ها مشکلاتی در گمرکات ایجاد کرده که امیدواریم هر چه زودتر برطرف شود.
آنچه موجب نگرانی صادرکنندگان شده، کمبود کارتن در کشور است! متاسفانه افزایش نرخ ارز منجر به رونق صادرات کارتن شده و این بار مشکلات به حوزه بسته بندی سرایت کرده است. همان ماجرای رب گوجه فرنگی در بازار کارتن تکرار شده و بازار داخل با کمبود کارتن جهت بسته بندی محصولات مواجه است. به همین دلیل هم چند روز قبل طی نامه ای به وزارت صنعت، معدن و تجارت، خواستار ممنوعیت صادرات کارتن از کشور شدیم.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد؛

تامین مالی واحد‌های تولیدی، مهمترین اولویت وزارت صمت

ارسال نظر