بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶
عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی و شوراها گفت:

شعار دریافت مالیات در کشور ما

عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی و شوراها گفت: در کشور ما شعار دریافت مالیات داده می‌شود اما این کار تاکنون به درستی عملیاتی نشده است چرا که مشاغل و اصنافی در کشور وجود دارد که چندین برابر کارمندان درآمد دارند اما مالیات نمی دهند.
کد خبر : ۱۸۷۳۷۱

به گزارش بورس نیوز، اصغر سلیمی با اشاره به میزان فرارمالیاتی در کشور، گفت: بسیاری از دولت‌ها با منابع نفتی و معدنی کشورشان را اداره نمی‌کنند، این کشورها با منابع مالیاتی به سرمایه قابل توجهی برای اداره امور کشور دست پیدا کرده‌اند و مردم‌شان نیز می‌دانند برای دریافت خدمات بهتر باید مالیات پرداخت کنند.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراها در مجلس توضیح داد: در نظام، مذهب و دین ما بحث خمس و ذکات وجود دارد همچنین در زمان صدر اسلام جنگ‌هایی که برای سرپا نگهداشتن حکومت انجام می‌شد با خراجی بود که مردم پرداخت می‌کردند، بنابراین مالیات خارج به دور از دین و مذهب اسلام نیست.

نماینده مردم سمیرم در مجلس دهم شورای اسلامی با انتقاد از شرایط مالیاتی در کشور، عنوان کرد: در کشور ما شعار دریافت مالیات داده می‌شود اما این کار تاکنون به درستی عملیاتی نشده است چرا که مشاغل و اصنافی در کشور وجود دارد که چندین برابر کارمندان درآمد دارند اما مالیات نمی دهند.

وی با انتقاد از عدم شفافیت مالیات و پرداخت آن، ادامه داد: با پرداخت مالیات، بسیاری از روستا سرپا می‌گیرند و حاشیه نشینی از بین می‌رود، اگر مالیات پرداخت شود شهرداری‌های شهرهای کوچک فعال می‌شوند.

سلیمی در ادامه با اشاره به حکم قانون برنامه ششم توسعه در زمینه مالیات ارزش‌افزوده، گفت: درآمد مالیات بر ارزش افزود به دهیاری و شهرداری‌ها کمتر توسعه یافته اختصاص پیدا کرد و شاهد بودیم که ساخت‌وساز، جدول کشی تعویض لوله‌های فرسوده و اصلاح سیستم آب‌رسانی در روستاها صورت گرفت، اثر پرداخت مالیات در مناطق روستایی، کالاهای تولیدی و اشتغال جوانان نشان داده می‌شود.

این نماینده مجلس با تاکید براینکه وزارت اقتصاد بر دریافت مالیات تمرکز کند، گفت: فرار مالیاتی در کشور افزایش یافته است و هر که درآمد بیشتری دارد مالیات کمتری پرداخت می‌کند، باید مالیات قانونمند و شفاف باشد.

سلیمی در این باره که پزشکیان از جمله اصنافی هستند که از پرداخت مالیات شانه خالی می‌کنند، افزود: فرقی ندارد چه صنفی از پرداخت مالیات شانه خالی می‌کند، افرادی در کشور فعالیت می‌کنند که با وجود درآمدهای کلام با تبانی و ارائه اظهارنامه غیرواقعی از پرداخت مالیات فرار می‌کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی و شوراها مجلس بیان کرد:باید نحوه دریافت مالیات برای جامعه شفاف شود و به اطلاع مردم برسانیم که اگر علاوه بر منابع نفتی، پتروشیمی و معدنی درآمد مالیاتی داشته باشیم می‌توانیم به راحتی از پیچ تحریم‌ها عبور کنیم.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نایب رییس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸، گفت:

32میلیون تومان، سقف معافیت مالیات بر درآمد کارکنان دولت

مدیرعامل طرح اوره و آمونیاک هنگام گفت:

پیشرفت 48 درصدی فاز دوم پتروشیمی هنگام

ارسال نظر