بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۳
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:

تعیین تکلیف طرح ساماندهی بازار خودرو

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از ادامه مذاکرات مجلس در خصوص طرح ساماندهی بازار خودرو خبر داد.
کد خبر : ۱۸۷۵۴۱

به گزارش بورس نیوز، فریدون احمدی از ادامه مذاکرات مجلس در خصوص طرح ساماندهی بازار خودرو خبر داد و گفت: کمیسیون صنایع و معادن تلاش می کند تا به زودی، طرح ساماندهی بازار خودرو تعیین تکلیف شود.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به ممنوعیت واردات خودرو و تضاد آن با برخی از بندهای طرح ساماندهی بازار خودرو اظهار داشت: در طرح ساماندهی بازار خودرو مسائلی که در خصوص واردات و کاهش تعرفه مطرح است که با توجه به ممنوعیت واردات و مسائل کلان مربوط به اختصاص ارز به این بخش، لازم است تا طرح مورد ارزیابی و بررسی کارشناسی بیشتری از سوی اعضای کمیسیون صنایع قرار گیرد.

وی تاکید کرد: با تعیین تکلیف طرح ساماندهی بازار خودرو در کمیسیون صنایع مجلس، مسائل مربوط به واردات خودرو و وضع آن در ماه‌های آینده مشخص خواهد شد.

احمدی در ادامه به جلسه وزیر صنعت و معدن در کمیسیون صنایع مجلس و تصمیمات اتخاذ شده در خصوص وضعیت تعهدات مشتریان از خودروسازان اشاره کرد و گفت: در این جلسه مقرر شد تا دولت و خودروسازان به تعهدات قطعی عمل کرده و افزایشی در قیمت پیش‌فروش‌های قطعی نداشته باشد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس بخش عمده ای از اختلافات در خصوص قیمت خودرو را مسائل مربوط به زمان پیش خرید و نحوه قیمت‌گذاری اعلام کرد و افزود: مسائل و نارضایتی‌های اخیر مشتریان عمدتا مربوط به تاریخ خرید و نحوه قیمت‌گذاری و نوع اعلام آن بود که با تشکیل ستاد پاسخگویی به مشتریان در شرکتهای خودروساز و تصمیمات وزارت صنعت امیدواریم با ملاحظات بیشتری حقوق مصرف‌کنندگان رعایت و برای مسائل کلی راهکار جامع تری در نظر گرفته شود.

احمدی تاکید کرد: بر اساس جلسه کمیسیون با وزیر صنعت خودروسازان باید به کسانی که قرارداد آنها قطعی است خودرو را به قیمت قطعی تحویل دهند.

احمدی در ادامه علت اصلی تاخیر در تحویل خودروسازان را تحریم، مشکلات نقدینگی و برخی مشکلات مدیریتی در شرکتها دانست و متذکر شد: در حال حاضر مشکل عمده شرکتها تامین ارزی، تحریم‌ها و عدم انجام تعهدات از سوی شرکای خارجی است که موجب مشکلاتی برای محصولات پیش‌فروشی شده است.

وی در ادامه بخش زیادی از اتفاقات اخیر در بازار خودرو را ناشی از افت تولید قطعه سازان ناشی از مشکلات نقدینگی دانست و گفت: امروز قطعه سازان مطالبات کلانی از خودروسازان دارند و باید نقدینگی به این بخش از صنعت ترزیق شود و مطالبات آنها هر چه سریع تر پرداخت شود تا تولید خودرو نیز افزایش یابد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع افزود: هم اکنون قطعه سازان برای برخی از سفارشات با مشکلات تامین ارز و نقدینگی مواجه هستند که امید است وزارت صنعت هر چه سریع تر این مشکلات را حل کند.

احمدی با اشاره به وعده تخصص کمک مالی دولت به صنعت خودرو گفت: با اختصاص ارقام مطرح همه مسائل حل نمی شود اما بخش مهمی از مشکلات خودروسازان و قطعه سازان حل خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: صنعت خودرو همچنان با مشکل روبرو است اما انتظار می رود تصمیمات اخیر دولت بخش زیادی از مشکلات صنعت خودرو را حل کند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیر نطقه اروپا، آسیا خبر داد:

دنا و دناپلاس در بازار اوکراین

گزارش خوداظهاری درباره خودروها صورت گرفت؛

وجود 666 خودرو بلاتکلیف در گمرک

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس گفت:

انتقاد از شروع مجدد پیش فروش خودرو

ارسال نظر