بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۶
جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی:

قدردانی جمعی نمایندگان مجلس از وزیر نفت

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از عملکرد بیژن زنگنه، وزیر نفت، در بخش‌های مختلف صنعت نفت، به‌ویژه مقابله با تحریم‌های و فشارهای اقتصادی و عملکرد و مذاکرات فشرده هیات جمهوری اسلامی ایران در صدو هفتاد و پنجمین نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) قدردانی کردند.
کد خبر : ۱۸۷۵۴۸

به گزارش بورس نیوز، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از عملکرد بیژن زنگنه، وزیر نفت، در بخش‌های مختلف صنعت نفت، به‌ویژه مقابله با تحریم‌های و فشارهای اقتصادی و عملکرد و مذاکرات فشرده هیات جمهوری اسلامی ایران در صدو هفتاد و پنجمین نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) قدردانی کردند.

شهباز حسن‌پور بیگلری، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: وزیر باسابقه نفت، امروز یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید است. به‌عنوان یک ایرانی به روحیه جنگنده آقای زنگنه با هدف احقاق حقوق جمهوری اسلامی ایران در نشست‌های وزارتی اوپک و غیراوپک افتخار می‌کنم.

وی افزود: متاسفانه برخی به‌جای برشمردن خدمات ارزشمند نظام اسلامی، تنها به دنبال حاشیه‌سازی هستند و در مقابل پیشرفت‌های کشور سد و مانع ایجاد می‌کنند.

حسن‌پور بیگلری با بیان اینکه هم اکنون دورافتاده‌ترین روستاهای کشور با حتی ۵۰ خانوار نیز از نعمت گاز برخوردارند، تصریح کرد: در شرایط کنونی که اقتصاد کشور با مشکلاتی روبه‌روست نفی این عملکردهای مثبت زیبنده نیست.

عبدالحمید خدری، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز با بیان این جمله که زنگنه مرد بحران‌هاست، گفت: زنگنه که بیشترین تجربه را در صنعت نفت دارد، خبره‌ترین فرد برای سکان‌داری وزارت نفت به شمار می‌رود.

وی به موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران در نشست اخیر اوپک اشاره و عنوان کرد: چطور گفته می‌شود که وزیر نفت هیچ اهتمامی برای مقابله با تحریم‌ها ندارد؟ در تحریم همه باید دست به دست هم بدهیم تا موانع برطرف شود. زنگنه که به تنهایی نمی‌تواند معجزه کند.

خدری تاکید کرد: در شرایط کنونی شخصی مناسب‌تر از زنگنه برای وزارت نفت سراغ ندارم.

مهرداد لاهوتی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به گازرسانی به روستاهای کشور گفت: باوجود همه مشکلات و چالش‌های اقتصادی، اما در طول چند سال گذشته هزاران روستا گازرسانی شده که یکی از اقدام‌های موفق زنگنه در وزارت نفت است.

وی تصریح کرد: گازرسانی به سیستان و بلوچستان و زاهدان زمانی آرزوی ما بود و هر سال اعداد و ارقام مربوط به این حوزه در قوانین بودجه تکرار می‌شد، اما خوشبختانه در طول حضور آقای زنگنه در وزارت نفت دولت تدبیر و امید این موضوع محقق شد. چرا برخی این موارد را نمی‌بینند؟ مگر مقابله با تحریم‌ها کار تنها یک وزیر است؟

اسدالله قره‌خانی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: فراموش نکنیم که آمریکا قصد داشت صادرات نفت ایران را به صفر برساند، اما هم اکنون با درایت و تلاش بی‌وقفه مدیران وزارت نفت، ایران نفت خود را می‌فروشد و حتی خریداران جدیدی نیز پیدا کرده‌ایم.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نیز به موفقیت‌های هیات ایرانی در اوپک به ریاست آقای زنگنه اشاره کرد و افزود: آمریکا قصد داشت مقدار صادرات نفت ایران را کاهش دهد، اما موفق نشد. به اعتقاد من، مستثنی شدن ایران از توافق کاهش تولید نفت کشورهای عضو و غیرعضو اوپک در نشست ۱۷۵ اوپک، دستاوردی مطلوب برای ایران بود


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 98 مطرح کرد:

سد آناهیتا فاقد شبکه انتقال آب

در ماه فوریه صورت گرفت؛

شتاب روند کاهشی تولید نفت روسیه

برای مدیریت بازار نفت صورت گرفت؛

یشنهاد مشارکت رسمی اوپک به روسیه

ارسال نظر