بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱
عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران گفت:

بازار، تعیین‌کننده قیمت کالاها

عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران گفت: براساس اصول اقتصاد، بازار باید تعیین‌کننده قیمت کالاها باشد، به طوریکه خریدار و فروشنده در عرضه و تقاضا منافع خود را لحاظ می‌کنند و تجربه نشان داده است هر جا دخالتی در روند عرضه و تقاضای بازار ایجاد شده است، تولیدکننده و مصرف کننده واقعی سودی از این دخالت‌ها نبرده اند.
کد خبر : ۱۸۷۷۲۹

به گزارش بورس نیوز، عباس آرگون عنوان کرد: براساس اصول اقتصاد، بازار باید تعیین‌کننده قیمت کالاها باشد، به طوریکه خریدار و فروشنده در عرضه و تقاضا منافع خود را لحاظ می‌کنند و تجربه نشان داده است هر جا دخالتی در روند عرضه و تقاضای بازار ایجاد شده است، تولیدکننده و مصرف کننده واقعی سودی از این دخالت‌ها نبرده اند.

این عضو اتاق بازرگانی تهران بیان کرد: بدون رعایت اصول اقتصادی نمی توان به اقتصاد رونق بخشید به این ترتیب دست نبردن در مکانیسم عرضه و تقاضا از قدم‌های اصلی رسیدن به رونق اقتصادی است و باید توجه کنیم حمایت از بازاری خاص، بدون رعایت قواعد بازار به درستی و براساس اهداف پیش نمی رود و منحرف می‌شود.

به گفته وی، بورس کالا تنها بستری بوده که در سال‌های اخیر مبادلات کالاها را به سمت نظام بازار آن هم در محیطی امن و شفاف هدایت کرده و باید تلاش کرد تا با حمایت‌های انجام شده روز به روز بر خدمات این بورس برای کمک به اقتصاد کشور افزوده شود.

آرگون با اشاره به نقش بورس کالا در افزایش رقابت بین تولیدکنندگان گفت: بورس کالا علاوه بر اینکه باعث ایجاد شفافیت در انجام معاملات می‌شود، زمینه ساز افزایش رقابت بین تولیدکنندگان نیز است به این ترتیب که محصول باکیفیت‌تر، تقاضا و بهای بیشتری به نسبت محصول باکیفیت پایین تر دارد و از این رو تولیدکنندگان به تولید محصول مرغوب تر تشویق می‌شوند.

آرگون افزود: در شرایط کنونی در صورتی که بتوان شرایطی را فراهم کرد تا شاهد تقویت عرضه زنجیره تولید محصولات در بورس کالا باشیم به افزایش شفافیت و رقابت در اقتصاد کمک کرده‌ایم.

عضو هیأت نمایندگان اتاق تهران در پایان گفت: در دنیا از ظرفیت‌های بورس‌های کالایی به مراتب استفاده‌های بیشتری از ما می‌کنند که ما نیز باید از مجموعه بازار سرمایه و بورس کالا در راستای توسعه و شفافیت اقتصادی نهایت بهره را ببریم.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر