بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰
براساس آمار سازمان هدفمندی یارانه‌ها تا ۱۳ آذر ماه سال جاری مردم بیش از ۲۸ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی دریافت کردند و سهم سلامت در مجموع حدود ۲۲ درصد بوده است.
کد خبر : ۱۸۷۷۴۰
به گزارش بورس نیوز، براساس اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها تا ۱۳ آذر ماه سال جاری سهم این سازمان از یارانه‌ها بیش از ۶۹ هزار و ۸۶۰ میلیارد تومان بوده و براساس آمار ۱۳ هزار و ۵۶۵ هزار میلیارد تومان شرکت‌ها نسبت به مبلغ مصوب بدهی دارند.

به علاوه بالغ بر ۱۹ هزار و ۴۱۸ میلیارد تومان از درآمد‌ها به حساب شرکت‌های مذکور در تبصره ۱۴ قانون بودجه بازگشت داده شد و طبق آمار‌ها ۳۶ هزار و ۸۷۶ میلیارد تومان به مصارف سازمان هدفمندی اختصاص یافته است.

این در حالی است که جمع کل دریافتی‌ها در بخش منابع ۹۸ هزار و ۸۳۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شد علاوه بر این اجازه داده شد مبلغ ۱۱ هزار میلیارد تومان از محل فروش فرآورده‌های نفتی به سقف منابع در جدول افزوده شود و در مصارف هزینه گردد.

واریزی شرکت‌ها به حساب رابط خزانه تا تاریخ مذکور بدون در نظر گرفتن مجوز ۱۱ هزار میلیارد تومانی عملکرد ۸۰ درصدی دارد، در صورتی که عدم تحقق ناشی از کاهش حجم صادرات فرآورده‌ها باشد باید به این مسئله در برآورد منابع سال ۹۸ توجه شود، زیرا منابع موضوع این بند در لایحه بودجه سال آینده افزایش قابل توجهی دارد.

مصارف سازمان هدفمندی یارانه‌ها نشان می‌دهد حدود ۲۸ هزار و ۲۹ میلیارد تومان یارانه نقدی پرداخت شد و به طور میانگین پرداخت هر ماه یارانه ۳ هزار و ۵۰۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است و البته برای امنیت سبد غذایی یا همان یارانه غیرنقدی ۸۹۰ میلیارد تومان مصرف شده است.

در این میان سازمان بهزیستی و کمیته امداد مصارف هدفمندی بودجه ۹۷ بالغ بر ۳ هزار و ۶۴۲ میلیارد تومان دریافت کردند و بخش بهداشت و سلامت بیش از ۸۵۰ میلیارد تومان پرداخت شد که ردیف مربوط به بهداشت و سلامت مردم تنها ۲۲ درصد پرداختی داشته است.

گفتنی است، هزینه کرد یارانه نان و خرید تضمینی گندم رقم ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است و در مجموع کل مصارف ۳۶ هزار و ۷۱۲ میلیارد تومان بوده است.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون کشاورزی آب، منابع طبیعی مجلس:

افزایش قیمت گندم از رقم پیشنهادی دولت مناسب تر است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه محاسبات مجلس گفت:

پرداخت 960هزار میلیارد تومان یارانه آشکار و پنهان

هشدار سازمان هدفمندی یارانه‌ها درباره سامانه جعلی؛

مردم فریب نخورند/ شناسایی سامانه‌ها و سایت‌ها جعلی + نام

ارسال نظر