بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶
دبیر کل اتاق اصناف ایران گفت: پروسه تامین و توزیع کالا یک پروسه مشخص و هویت داری است، گفت: تلاش شده در تامین برخی از کالاها به عنوان کالای اساسی که باید توسط دولت تامین شوند، اهتمام ویژه‌ای صورت بگیرد و با تخصیص ارز برای این کالاها، تغییر قیمتی به وجود نیاید.
کد خبر : ۱۸۷۷۴۸

به گزارش بورس نیوز، علی عوض‌پور با بیان اینکه پروسه تامین و توزیع کالا یک پروسه مشخص و هویت داری است، گفت: تلاش شده در تامین برخی از کالاها به عنوان کالای اساسی که باید توسط دولت تامین شوند، اهتمام ویژه‌ای صورت بگیرد و با تخصیص ارز برای این کالاها، تغییر قیمتی به وجود نیاید.

وی با بیان اینکه تامین ارز برای کالاهای مدیریت شد، بیان کرد: البته با وجود مدیریت دولت، به هر حال شاهد افزایش قیمت ارز بودیم و به همین دلیل شاهد افزایش قیمت در این کالاها نیز بودیم. بازار یک پروسه علمی است و باید هم در رابطه با تامین کالا و هم در رابطه با توزیع آن، اقدام مربوطه را انجام دهیم.

دبیر کل اتاق اصناف ایران تاکید کرد: یکی از اقدامات مهمی که باید انجام شود، اقدامات نظارتی است که به عنوان اتاق اصناف، سیاست‌هایی را در رابطه با تشدید نظارت با استفاده از ظرفیت‌های اتحادیه‌های صنفی و اتاق‌های اصناف انجام داده ایم در همین رابطه، آمار بازرسی‌ها قابل قبول است.

وی در عین حال تصریح کرد: البته باید بین گرانی و گرانفروشی، تفکیک قائل شویم زیرا به هر حال قیمت کالاها افزایش پیدا کرده است و واحدهای تولیدی و عرضه‌کننده کالا، قیمت‌هایشان را افزایش داده اند و واحدهای خرده‌فروشی، آخرین زنجیره عرضه هستند.

عوض‌پور با تاکید بر اینکه باید کالاهای پر مصرف و اساسی را با بقیه کالاها جدا کرد، بیان کرد: در رابطه با کالاهای اساسی این رابطه را به مردم می‌دهیم که هیچ گونه کمبودی در این زمینه وجود ندارد و دولت نیز تمام اهتمام خودش را برای تامین این کالاها گذاشته است.

وی با بیان اینکه دولت ۲۴ قلم کالا را در اولویت خود قرار داده است، عنوان کرد: دولت برای تامین این کالا خارج از بروکراسی اداری عمل می‌کند و حتی در خصوص واردات گمرک نیز اولویت برای این کالاها قائل شده است.

دبیر کل اتاق اصناف ایران به افزایش قیمت گوشت اشاره کرد و بیان داشت: این افزایش قیمت باعث گلایه اتاق اصناف نیز شده است و با همکاران در وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی قیمت گوشت، جلسات زیادی داشته‌ایم تا بتوان این موضوع را مدیریت کنیم.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس:

مابه‌التفاوت نرخ ارز را به حساب مردم واریز کنیم

با هدف کاهش قیمت انجام می شود؛

برپایی نمایشگاه‌های فروش بهاره

مدیرعامل کارگزاری بانک صنعت و معدن مطرح کرد:

استقبال بازار از افزایش دلار در نرخ‌های فروش و ارزش جایگزینی

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد:

کارت الکترونیکی برای توزیع کالای اساسی

ارسال نظر