بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری جسورانه فناوری‌های نوین مالی گفت:

متحول شدن بازار سرمایه با معاملات الگوریتمی

عضو هیات مدیره سیناتک گفت: معاملات الگوریتمی بازار را متحول خواهد کرد ؛ مخصوصا اینکه موجی از تکنولوژی به سوی بازار سرمایه آمده است و جوانان مستعد در این بازار به دنبال آن هستند که با بهره‌گیری از ابزارها و به رسمیت شناختن سازوکارهای جدید، ساحلی اطمینان بخش در تلاطمات گاه‌به‌گاه بازار بیابند و خود را بیش از پیش اثبات کنند .
کد خبر : ۱۸۷۸۲۶

به گزارش بورس نیوز، میثم زرگرپور، اظهار کرد: معاملات الگوریتمی بازار را متحول خواهد کرد ؛ مخصوصا اینکه موجی از تکنولوژی به سوی بازار سرمایه آمده است و جوانان مستعد در این بازار به دنبال آن هستند که با بهره‌گیری از ابزارها و به رسمیت شناختن سازوکارهای جدید، ساحلی اطمینان بخش در تلاطمات گاه‌به‌گاه بازار بیابند و خود را بیش از پیش اثبات کنند .

وی بیان کرد: با توجه به اینکه حجم معاملات الگوریتمی ما نسبت به کل معاملات و آنچه در کشورهای دیگر در جریان است، پایین تر است، به نظر می‌رسد ظرفیت‌های بسیار مناسبی در این بخش وجود دارد و لازم است زمینه عمق بخشی و افزایش حجم بازار را بیش از گذشته فراهم کنیم .

عضو هیات مدیره سیناتک افزود: در حوزه بازار سرمایه علاوه بر لحاظ کردن بقیه پارامترهای کلان اقتصادی، چاره‌ای نداریم جز اینکه از ابزارهای تکنولوژیک استفاده کنیم. تجربه ورود ابزارهای تکنولوژیک در بقیه حوزه‌های فین‌تک هم نشان می‌دهد که اگر در اوایل سختی‌هایی وجود داشته، در نهایت منجر به تحولاتی شده که یک خیر جمعی بزرگ را به همراه داشته است .

وی با اشاره به اتفاقات امیدبخشی که اخیرا در حوزه رمزارزها افتاد، گفت: استارتاپ‌ها تا امروز عموما بی حاشیه کار کرده‌اند و بعد از آنکه برای تدوین آیین‌نامه‌ها نیز پای کار آمدند - به ویژه پرداخت یارها و پرداخت بانک‌ها- نگاه مثبت به آنها تقویت شده است.

عضو هیات مدیره سیناتک اظهار داشت: الان تحولات مثبتی را در حوزه پرداخت‌ها شاهدیم و تقریبا پرداخت یارها هر آنچه را PSP‌ها انجام می‌دهند، اینها نیز انجام می‌دهند که به نفع همه است ؛ ضمن اینکه انحصار را می‌شکنند و به شکل دادن بازار و چابکسازی آن کمک می‌کنند.

زرگرپور در ادامه در خصوص امکان تاثیر معاملات الگوریتمی بر بازار هم گفت: هیچ پدیده‌ای وجود ندارد که به طور مطلق مثبت یا منفی باشد و این معاملات هم می‌تواند تاثیر منفی و مثبت را توامان داشته باشد. اما تا زمانی که قوانین و مقررات مرتبط با معاملات الگوریتمی به طور کامل شکل نگرفته یا آن طور که باید و شاید شفاف نشده باشد، ممکن است بر بازار اثرات منفی بگذارد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری جسورانه فناوری‌های نوین مالی در پایان افزود: ممکن است صف‌های خرید یا فروشی شکل بگیرد که با واقعیت ذاتی بازار همراستایی نداشته باشد، ولی اگر این ساز و کار و تکنولوژی همچنان حمایت سازمان بورس و اوراق بهادار را به همراه خود داشته باشد و در کنار آن نگاه مثبت خیرخواهانه در وضع مقررات بازار سرمایه تداوم داشته باشد؛ اتفاقات خیلی خوبی رخ خواهد داد و اثرات منفی احتمالی کمرنگ خواهد شد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در فرابورس اتفاق می افتد؛

ثبت نام در فین استارز پلاس

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار مطرح کرد:

از ثبت کاغذی تا معاملات برخط

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت:

بازار سرمایه شفاف ترین بخش‌های اقتصادی

ارسال نظر