بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴
براساس اعلام معاون وزارت تعاون اعلام کرد:

بدهی ۱۸۳ هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت به‌عنوان بخشی از میراث گذشته به ‌صورت کارشناسی ۸۳ هزار میلیارد تومان و بر مبنای تورم ، ۱۸۳ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهی دارد.
کد خبر : ۱۸۷۹۰۰
به گزارش بورس نیوز، میرهادی قره سید رومیانی اظهار کرد: در مورد رد دیون و بدهی های دولت یک اشتباه راهبردی رخ داد که به ازای بخشی از آن، شرکت‌هایی به این سازمان واگذار شده است.

وی بابیان اینکه این شرکت‌ها به دلیل وابستگی با مجموعه‌های پایین‌ دستی و بالادستی با مشکلاتی مواجه شدند، افزود: برای رفع این مشکل نیازمند تهیه برنامه‌های خاص برای هر استان هستیم تا با پیشنهادهای آن‌ها، مدیریت کلان برای رفع مشکل اعمال شود.

وی با اشاره به توانایی نمایندگان یزد در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مدیران این استان باید تلاش کنند با استفاده از این ظرفیت و افزایش تعامل با نمایندگان ، برای اصلاح قانون جامع کار تلاش کنند.

معاون وزارت تعاون در ادامه بابیان اینکه مباحث تفکیکی وزارت تعاون در دستور کار نیست، خاطرنشان کرد: از اولویت‌های مهم شخص وزیر، شفافیت و استفاده از هر نوع ایده‌ای برای تقویت اعتماد و امیدآفرینی است و مدیران باید این موضوع را مدنظر قرار دهند.

قره سید رومیانی همچنین بر لزوم استفاده از بانوان و نیز حضور جوانان توانمند در مسئولیت های مدیریتی اداره‌های کل و استان‌ها تأکید کرد و افزود: شاخص اساسی در انتخاب مدیران، تعامل با استانداری، نمایندگان مجلس و اجرای سیاست‌های دولت و وزارتخانه با رویکرد توانایی‌های علمی ، شخصیتی و کارآمدی است.

وی با اشاره به تأثیر تسهیلات اشتغال پایدار روستایی هم اظهار داشت: 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای این امر در نظر گرفته شد که در یک مرحله آن 6 هزار میلیارد تومان و در مرحله دوم از هفته قبل ، هفت هزار میلیارد تومان تخصیص یافت.

قره سید رومیانی در ادامه با تبریک دهه فجر اظهار داشت: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیش از زمانی همه نیازمند عصای تدبیر، تقویت امید و اعتماد بیشتر در جامعه هستیم.

وی افزود: با توجه به تحریم‌ها، جنگ روانی، تبلیغات مسموم و شرایط موجود باید خودباوری را بیش از هر زمان دیگری در جامعه افزایش دهیم و در محافل عمومی و خصوصی به اعتمادآفرینی در میان قشرهای مختلف کمک کنیم.

در شورای یادشده موضوع بدهی دولت به تأمین اجتماعی و این سازمان به بیمارستان‌های خصوصی و خیریه، لزوم همسان کردن حقوق کارکنان دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون ، مشکل سبد حمایتی دولت، یارانه‌ها و سهام عدالت ، وجود اتباع خارجی ، سهم بالای بیماران سایر استان‌ها از سرانه درمان استان و حقوق پایین بازنشستگان مطرح شد.

قرار است با حضور معاون وزارت تعاون و هیات همراه امروز تعدادی از طرح‌های زیرمجموعه وزارتخانه در استان یزد بهره‌برداری شود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
امروز در جلسه هیات دولت مشخص شد؛

میزان حقوق پرداختی کارکنان

بیش از 15 هزار نفر شماره شبای خود را ثبت نکرده‌اند

آخرین خبرها از دریافت‌کنندگان سود سهام عدالت

ارسال نظر