بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

بهبود تدریجی وضعیت خودروسازان/ احتیاط جایگزین اعتماد در جیب سرمایه‌گذار

انتظار می‌رود سودآوری برخی از صنایع که امسال با کمک جهش نرخ ارز افزایش یافته بود در سال آینده کمتر از امسال باشد.
کد خبر : ۱۸۷۹۷۱
بهبود تدریجی وضعیت خودروسازان
به گزارش بورس نیوز، روند فرسایشی این روزها دل و دماغی برای سهامداران نگذاشته و دیگر حتی خبرهای خوب هم واکنش مثبتی در پی ندارد. این وضعیت، بسیاری از سرمایه گذاران را سر در گم کرده و سوال مهم آنها این است؛ رخوت بازار سرمایه تا چه زمانی ادامه دارد؟

مهدی ساسانی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص وضعیت فعلی بازار و علت رخوت معاملات و بی‌توجهی به اخبار مثبت بیان کرد: بسیاری از اخبار و اتفاق‌های این روزهای بازار سرمایه، قبلا توسط تحلیلگران پیش‌بینی شده و تاثیر آن در بازارسرمایه نمایان شده بود. 

وی ادامه داد: باید در نظر داشت که اگر قیمت بعضی سهم‌ها رشد کرده، به دلیل طرح غیررسمی اخبار مثبت بوده و منفی‌های فعلی دوامی نداشته و نگران کننده نیست.
 
کارشناس بازارسرمایه افزود: اگر معتقد به حرکت بازار مطابق یک «روند» باشیم، روند فعلی بازار به گونه‌ای بوده که با توجه به اخبار و اتفاقات کلان اقتصادی و سیاسی، معاملات همراه با نگرانی و ترس از آینده است. 

ساسانی اظهارکرد: اعتماد سرمایه‌گذاران به بازارسرمایه، کمرنگ شده و معاملات با احتیاط بیشتری انجام می‌شود، به هر حال ابهام بازار در مورد روند سودآوری شرکت‌ها به قوت خود باقی است. انتظار میرود سودآوری برخی از صنایع که امسال با کمک جهش نرخ ارز افزایش یافته بود در سال آینده کمتر از امسال باشد و روند فرسایشی بازار سرمایه در چند وقت اخیر، به سبب پیش بینی همین وضعیت است.

وی در پیش بینی وضعیت خودروسازان تحت تاثیر اتفاقاتی همچون افزایش قیمت خودرو و تزریق نقدینگی اظهار داشت: قطعا انتظار بهبود شرایط خودروسازان منطقی است؛ ولی بهبود شرایط به معنای تغییر یکباره روند سودآوری این شرکت ها نیست و رشد سودآوری خودروسازان، زمان بر خواهد بود. به نظر می رسد حمایت دولت از این صنعت، تداوم خواهد داشت و وضعیت این صنعت، به تدریج بهبود خواهد یافت.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

توقف حقوقی‌ها در فروش سهام عاملی برای نجات بازار/ ترس بازار از ابهامات سیاسی

براساس آمار متغیر پولی در یک سال منتهی به آبان منتشر شد؛

آخرین خبرها از جزییات رشد نقدینگی در کشور

صورت‌های مالی 12ماهه این سرمایه‌گذار ساختمانی حاکی است؛

آجرهایی که روی هم سوار نشد / کاهش 39درصدی سود سهام این شرکت

ارسال نظر