بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۱
ساعت پنج و نیم عصر امروز نیم‌نگاهی دارد به قرارداد آتی زعفران نگین و کارت دعوتی از سوی بهارستان و میرداماد.
کد خبر : ۱۸۸۰۳۳
به گزارش بورس‌نیوز، رکودی که گریبانگیر اقتصاد شده و از غم دوری از اقتصادمان هر بار سنگین‌تر بازمی‌گردد این بار نیز با فک‌وفامیل آمده کنگر خورد و لنگر انداخت؛ اینبار رکود خان قصه ما با فامیل نزدیک خود یعنی تورمی آمده که کارت دعوتی از سوی بهارستان و میرداماد داشت.

بهارستانی‌ها برای کیف‌پول دولت در سال آینده آورده‌اند که اهالی میرداماد باید مالیاتی خود را از فروش ارز دهند و صاحبخانه میرداماد دادی زده که مگر سود کردیم؟! پولی نداریم که بدهیم ! بروید از خودشان بگیرید.

زمانی هم که از سوی بهارستان‌نشینان فشاری آمد، گفتند که پول چاپ می‌کنیم؛ قربانتان شویم چرا دعوای زن‌وشوهری را به خیابان می‌آورید، چرا هزینه را گردن ملت می‌اندازید؛ این مشکل را در زیرزمین حل کنید والسلام.

یاد مثالی افتادیم که «یکی پرسید قیمه به قاف کنند یا به غین؟ گفت‌: ای برادر، غین و قاف بگذار که قیمه به گوشت کنند.» همینجوری گوشت از وسع جیب ما بالازده حالا تورم ناشی از چاپ پول را چرا بر آن می‌پاشید. قیمه رو تو ماست نریزید.


آب گل‌آلودی به رنگ سبز

پاساژ افشار و سبزه میدان امروز در سرمای زمستان حرارتی از جنس دلاری گرفت و هر دلار آمریکا در محدوده 11900 تومان و هر قطعه سکه بهار آزادی در محدوده 4.230.000 تومان داد و ستد می‌شد.

رحمی به دل‌ماها شاید حال و روز جیب و کیف پول ما باشد چراکه شاید پادزهری به نام نرخ دلار وجود داشت اما از نوع جهانگیری نه، از نوع نرخ دلار در صرافی ملی که آن نیز به رقم 11850 تومان رسید، 400 تومان افزایش واقعا در حد جیب مردم دیگر نیست؛ قیمت دلار نیمایی نیز به صورت ماهانه به 8692 تومان و به صورت هفتگی به 9258 تومان رسید اما قیمت دلار روز نیز 10930 تومان تمام شد. علی‌برکت‌الله.

سمت بازار

با شرایطی که در دو بخش گذشته ارائه شد، شاید منفی شدن گروه مالی‌ها به میزان 952 واحد منفی دور از ذهن نباشد اما نسبت به روز گذشته کاهش شدیدی را داشت و بانک تجارتی که در لیست بیشترین ارزش معاملات جای گرفته بود نتوانست سبزی را به این گروه بیاورد البته گروه صنعت نیز 432 واحد رشد داشت که خیلی کم فروغ بود.

زعفران پس از 22 بهمن

قرارداد آتی زعفران نگین تحویل فروردین ۹۸ از روز سه شنبه ۲۳ بهمن راه‌اندازی شده و تا  ۲۷ فروردین ۹۸ قابل معامله خواهد بود؛ اما هنوز کشاورزان می‌گویند طلای سرخ به بورس دهیم یا دلالان؛ وضعیت بازارها به گونه‌ای بوده که دلالی صرف بیشتری داشته چراکه مسیر افغانستان به پاکستان از مسیرهای داخلی بهتر بوده چراکه عوارض و استاندارد یقه صنعت را نمی‌گیرد؛ دوستان مدیر تاثیرگذار، رحمی کنید رنگ طلای پرید.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد:

خرید تضمینی زعفران کمک به ثبات قیمت این محصول

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد؛

قرارداد آپشن، ابزاری کارآمد برای کشاورزان

عضو هیات رئیسه اتحادیه طلا و جواهر در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

ورود سرمایه به محیط پُر ریسک سکه/ دلایل رهایی فنر سکه بررسی شد

ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۵
از این نوشته ها حظ فراوان بردیم.