بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱
مدیرعامل شرکت گاز زنجان گفت: این استان بیش از یک میلیون و ۵۷ هزار نفر جمعیت را در قالب ۲۱ شهر در خود جای داده است که همه این شهرها از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده‌اند.
کد خبر : ۱۸۸۰۸۰

برخورداری همه شهرهای زنجان از نعمت گاز طبیعی

به گزارش بورس نیوز، موسی احمدلو درباره آمادگی شرکت گاز استان زنجان برای گازرسانی پایدار اظهار کرد: استان زنجان ۲۲ هزار و ۱۶۴ کیلومتر مساحت دارد که ۱,۳۴ درصد از مساحت کل کشور را شامل می‌شود. این استان بیش از یک میلیون و ۵۷ هزار نفر جمعیت را در قالب ۲۱ شهر در خود جای داده است که همه این شهرها از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده‌اند.

وی افزود:استان زنجان ۹۱۰ روستای دارای سکنه دارد که با گازرسانی به ۱۳۱ پروژه در دست طراحی، ۷۲ طرح در حال اجرا و ۳۵ روستای افتتاحی در دهه فجر امسال، تعداد روستاهای بهره‌مند از گاز استان زنجان به ۵۴۰ روستا با ضریب نفوذ گاز ۸۲,۶ درصد می‌رسد.

مدیرعامل شرکت گاز زنجان ادامه داد: شرکت گاز استان زنجان با استفاده از ۵۹۱ کیلومتر خط انتقال گاز، اجرای ۶ هزار و ۵۰۶ کیلومتر شبکه‌ تغذیه و توزیع گاز و نصب ۱۷۹ هزار و ۸۴۱ انشعاب، گاز را به دست مصرف‌کنندگان گاز طبیعی در سراسر استان می‌رساند.

احمدلو درباره اتصال 14 نیروگاه این استان به شبکه گاز سراسری توضیح داد: استان زنجان، با در نظر گرفتن نیروگاه‌های مقیاس کوچک، ۱۴ نیروگاه دارد که همه آنها به شبکه گاز طبیعی متصل شده‌اند. گازرسانی به دو نیروگاه دیگر نیز در دست اقدام است.

وی افزود: از ۱۷۲ واحد صنعتی مشمول مصوبه شورای اقتصاد، ۸۹ واحد صنعتی به شبکه گاز متصل شده‌اند و عملیات گازرسانی به ۴۸ واحد صنعتی نیز در دست اقدام است. اکنون ۱۱ شهرک صنعتی، دو ناحیه صنعتی و سه محور صنعتی نیز در استان زنجان از نعمت گاز برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان تاکید کرد: شرکت گاز استان زنجان همانند سایر شرکت‌های گاز استانی مطابق دستور‌عمل‌های ابلاغی از شرکت ملی گاز ایران، طرح‌های مقاوم‌سازی شبکه گاز را اجرا می‌کند. اقدام‌هایی مانند جمع‌آوری شیرهای پیاده‌رو و فلنجی، مقاوم‌سازی ساختمان‌های ایستگاه‌ها، کاهش تدریجی تعداد شیرها، بلوک‌بندی تاسیسات گازرسانی و اجرای سیستم صاعقه‌گیر در ساختمان‌ها و ایستگاه‌ها از جمله کارهای انجام شده با هدف ارتقای سطح مقاومت شبکه گاز استان زنجان است.

وی افزود: افزون بر موارد یاد شده، اجرای سیستم اطفای حریق در ساختمان‌ها، نشت‌یابی تاسیسات، ضخامت‌سنجی تجهیزات گازرسانی، شناسایی ایستگاه‌ها برای مقاوم‌سازی، اتصال خطوط به منظور لوپ کردن شبکه‌ها، اعمال تغییرات لازم در طراحی علمک‌ها، کسب اطلاعات کاربردی در خصوص گسل‌های زنجان و سرانجام اجرای سامانه‌های مانیتورینگ اماکن و ایستگاه‌ها نیز در راستای مقاوم‌سازی شبکه گاز استان انجام شده است.

احمدلو اضافه کرد: بر این اساس، در ۹ ماه امسال ۶ هزار و ۸۰۰ کیلومتر نشت‌یابی روی خطوط تغذیه و توزیع شبکه، یک هزار و ۳۵۰ کیلومتر نشت‌یابی روی انشعابات و ۸۶۳ مورد نشت‌یابی ایستگاهی در استان زنجان انجام شده است. مصرف گاز استان زنجان در ۹ ماه امسال معادل یک میلیارد و ۸۲۶ میلیون مترمکعب بوده است و پیش‌بینی می‌شود در سه ماه پایان سال حداقل ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز در این استان مصرف شود.

مدیرعامل شرکت گاز زنجان گفت: افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۶۴ طرح گازرسانی با اعتباری نزدیک به ۶۰ میلیارد و ۴۲ میلیون تومان شامل افتتاح طرح گازرسانی به ۳۵ روستا، آغاز عملیات اجرایی چهار روستای دیگر به منظور تحت پوشش قرار دادن ۲۹۶ واحد مسکونی روستایی و همچنین افتتاح طرح‌های گازرسانی به ۲۵ واحد تولیدی – صنعتی مهم‌ترین طرح‌های شرکت گاز استان زنجان برای دهه فجر ۹۷ هم‌زمان با چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی است.



اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره شرکت تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس کوثر مطرح کرد:

نیروگاه زاگرس کوثر یک نیروگاه گازی با ظرفیت 648مگاوات

معاون مهندسی و اجرای طرح‌های شرکت گاز استان فارس گفت:

گازرسانی صنعتی در استان فارس

ارسال نظر