بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹
مدیر مالی «کساپا» در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

خروج سایپا شیشه از زیان به یک شرط/ نگرانی بابت مستهلک بودن ماشین آلات وجود ندارد

چشم‌انداز آینده این شرکت روشن بوده و به نظر می رسد سال ۹۸، برای این صنعت سال بهتری خواهد بود.
کد خبر : ۱۸۸۱۲۶
خروج سایپا شیشه از زیان به یک شرط
به گزارش بورس نیوز، شرکت سایپا شیشه از سال ۹۲ زیان‌ده شده، در دوره ۹ ماهه منتهی به پایان آذرماه حدود ۵ میلیارد تومان زیان محقق کرده است. 
نکته حائز اهمیت در مورد این شرکت، اشاره به احتمال اصلاح نرخ فروش محصول پس از قطعیت و تایید قراردادهای فی مابین با خریدار عمده شرکت است؛ باید دید افزایش نرخ احتمالی، زیان تحقق یافته «کساپا» را پوشش خواهد داد یا خیر.

داود کوهی نژاد مدیر مالی شرکت سایپا شیشه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص وضعیت «کساپا» بیان کرد: تجهیزات و ماشین‌آلات شرکت، در حال حاضر توان تولید و تامین نیاز خودروساز را دارد و حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد از شیشه‌های مورد نیاز سایپا توسط سایپا شیشه تولید می‌شود. 

وی ادامه داد: وضعیت ماشین‌آلات جای نگرانی ندارد و مادامی که تکنولوژی تولید خودروسازان تغییر نکرده، ماشین‌آلات فعلی جوابگوی نیاز سایپا را دارد ضمن آنکه روند تولید خودروسازان تغییر نداشته و حتی اگر خودروی جدیدی به سبد تولیدات سایپا افزوده شود، خودروهای قبلی از چرخه تولید خارج نخواهد شد، بنابراین فعلا جای هیچ‌گونه نگرانی بابت مستهلک بودن ماشین آلات وجود ندارد.

این کارشناس مالی افزود: در مدتی که تیراژ تولید خودروسازان افت کرده بود، به سمت بازار یدک گام برداشته که تجربه مثبتی در این شرکت رقم زده شد؛ با توجه به بهبود روند تولید خودروسازان، به آینده خوش‌بینی کاملی وجود دارد؛ قطعا پرداخت بدهی خودروسازان، سرمایه در گردش شرکت‌های قطعه‌ساز را افزایش داده و در نهایت منجر به تسهیل روند تامین قطعات و افزایش تولید خواهد شد. 

کوهی نژاد تاکید کرد: سایپا شیشه از این اتفاق مثبت منتفع خواهد شد ولی این موضوع اثر با اهمیتی در صورت‌های مالی سال ۹۷ نخواهد داشت؛ همانطور که در شفاف‌سازی اخیر ذکر شده، افزایش قیمت محصولات «کساپا» قطعیت نداشته و از این رو، در صورت های مالی شرکت لحاظ نشده است.

وی گفت: از سوی دیگر، در مذاکراتی با خریدار محصولات صورت گرفته که امیدواریم منتج به افزایش نرخ محصولات شود و در صورت قطعیت این موضوع، چنانچه افزایش نرخ محصولات از ابتدای سال ۹۷ را شامل شود، روند سودآوری شرکت بهبود یافته و ممکن است امسال به سود برسیم.

فعال صنعت قطعه سازی در خاتمه تصریح کرد: به دلیل تحریم‌ها و محدودیت های تامین مواد اولیه و کمبود نقدینگی، شرکت با مشکلاتی مواجه شده اما چشم‌انداز آینده روشن بوده و به نظر می رسد سال ۹۸، برای این صنعت سال بهتری خواهد بود. به هر حال در این مدت مشکلات خود را نشان داده و نقاط ضعف مشخص شده است؛ بنابراین یافتن راهکارهای غلبه بر مشکلات هم راحت تر صورت خواهد گرفت.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر