بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:

انرژی‌های تجدیدپذیر موثر در ایجاد مشاغل خرد

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ایجاد اشتغال از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر در قانون برنامه پنجم و ششم توسعه کشور آمده، همچنین کاهش وابستگی به انرژی فسیلی در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ذکر شده و به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام رسیده است.
کد خبر : ۱۸۸۱۳۰

به گزارش بورس نیوز، حمیدرضا فولادگر درخصوص اینکه انرژی‌های تجدیدپذیر و پنل‌های خورشیدی چقدر می‌توانند در ایجاد مشاغل خرد تاثیرگذار باشند، گفت: ایجاد اشتغال از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر در قانون برنامه پنجم و ششم توسعه کشور آمده، همچنین کاهش وابستگی به انرژی فسیلی در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ذکر شده و به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام رسیده است.

نماینده مردم اصفهان در خانه ملت با بیان اینکه انرژی‌های تجدیدپذیر علاوه بر ایجاد اشتغال، برای محیط زیست آلودگی به همراه ندارند، افزود: خوشبختانه یک معاونت برای گسترش انرژی‌های تجدیدپذیر در وزارت نیرو تشکیل شده و سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر(سانا) نیز فعالیت‌های خوبی در این زمینه دارد.

فولادگر ادامه داد: «کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل ۴۴قانون اساسی» نیز جلسات متعددی دراین خصوص با وزیر نیرو گذاشته و افراد فعال در این حوزه را همچون اتحادیه‌ها، تولیدکننده‌ها، نیروگاه‌های مقیاس کوچک، نیروگاه‌های بزرگ و سی.اچ. پی‌ها دعوت کرد تا موضوع کاهش مصرف برق و ایجاد اشتغال از این طریق پیگیری شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه نیروهای خورشید و بادی علاوه‌بر تامین برق‌ مصرفی در ابعاد پایین که باری از دوش دولت در تامین برق برمی‌دارد، اشتغال و درآمدزایی نیز به همراه دارند، اضافه کرد: می‌توان از تجربه و دانش کشورهای موفق در این کار نیز استفاده کرد.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی با یادآوری اینکه چند نیروگاه بادی می‌تواند برق یک منطقه یا دهکده را تامین کند، اظهارکرد: اگر دولت تسهیلات لازم را از صندوق توسعه ملی و تسهیلات ارزی را به این مهم اختصاص دهد، انرژی‌های تجدیدپذیر به سرعت رونق خواهند گرفت و در ادامه در مصرف برق صرفه‌جویی و اشتغال‌زایی خواهد شد و ضررهای انرژی‌های فسیلی نیز دور زده می‌شوند.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر