بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: به دنبال این مصوبه کشاورزانی که در حوزه دام، طیور و کشت با خسارت مواجه شدند، بازپرداخت وام آنها سه سال به تعویق افتاد.
کد خبر : ۱۸۸۱۶۱

بازپرداخت وام کشاورزان خسارت دیده به تعویق افتادبازپرداخت وام کشاورزان خسارت دیده به تعویق افتاد

به گزارش بورس نیوز، عباسعلی پوربافرانی با اشاره به ضرورت حمایت از کشاورزان و امهال وام آنها، گفت: مجلس با مصوبه ای به کشاورزانی که خسارت دیده اند و به دنبال آن نتواسته‌اند درآمد لازم را کسب کنند کمک کرده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به مصوبه امهال سه ساله وام‌های کشاورزان خسارت دیده، بیان کرد: به دنبال این مصوبه کشاورزانی که در حوزه دام، طیور و کشت با خسارت مواجه شدند، بازپرداخت وام آنها سه سال به تعویق افتاد.

نماینده مردم نایین، خور و بیابانک در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه برخی مصوبات مجلس در اجرا به مشکل برخورده است، ادامه داد:علت عدم اجرای برخی مصوبات مجلس از جمله امهال وام کشاورزان خسارت دیده این است که اعتبار لازم برای دولت دیده نشده و از سوی دیگر بانک‌ها با وجود اینکه از خسارت مطلع می‌شوند در راستای حمایت از کشاورزان اقدام نمی کنند.

وی تاکید کرد: باید بانک‌ها، مجلس و دولت در راستای حمایت از کشاورزان اقدام و هر کدام باید بر اساس نقش و وظیفه ای که دارند عمل کنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اگر در ادامه مسیر بانک‌ها نسبت به امهال وام کشاورزان خسارت دیده عمل نکنند مجلس واکنش نشان می‌دهد، گفت: باید این قانون که مصوب مجلس اجرایی شود چرا که زمان و هزینه بالایی در قوه مقننه صرف شده تا چنین مصوبه‌ای داشته باشیم بنابراین انتظاری جز اجرای آن نداریم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی بودجه سال 98 در دستگاه قانون‌گذاری، بیان کرد: امهال وام کشاورزان خسارت دیده در این لایحه وجود دارد و بهترین گام برای اجرا این است که منابع کافی برای آن در نظر گرفته شود تا بانک‌ها در اجرای قانون بودجه سال آینده بیشترین همراهی را داشته باشند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد:

پرداخت تسهیلات به کشاورزان با سود 7 درصد

در سال آینده رخ می‌دهد؛

نوبتی شدن پرداخت وام ازدواج

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد:

پرداخت مرحله پنجم وام ضروری بازنشستگان کشوری از فردا

ارسال نظر