بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: سازمان بورس و سازمان حسابرسی برای موضوع IFRS تلاش‌های زیادی کردند و کارهای ارزشمندی هم در این مورد انجام شد. بعضی از شرکت‌ها صورت‌های مالی IFRS تهیه کردند، اما فعلاً افشا این نوع صورت‌های مالی منوط به تفاهم با سازمان امور مالیاتی است .
کد خبر : ۱۸۸۱۸۳

افشای اطلاعات مالی منوط به تفاهم با سازمان امور مالیاتی

به گزارش بورس نیوز، شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس در پاسخ به اینکه آیا بانک‌ها، بیمه‌ها و لیزینگ‌ها باید صورت‌های مالی جدیدشان را بر اساس IFRS تنظیم کنند، گفت: سازمان بورس و سازمان حسابرسی برای موضوع IFRS تلاش‌های زیادی کردند و کارهای ارزشمندی هم در این مورد انجام شد. بعضی از شرکت‌ها صورت‌های مالی IFRS تهیه کردند، اما فعلاً افشا این نوع صورت‌های مالی منوط به تفاهم با سازمان امور مالیاتی است .

محمدی در پاسخ به اینکه برای برآورد صحیح صورت‌های مالی بر اساس IFRS باید به ارزش منصفانه دارایی‌ها دقت ویژه داشت، برای این موضوع چه راهکاری دارید؟ گفت: روش‌هایی که در دنیا پذیرفته شده، افزایش سرمایه لحظه به لحظه نیست. شیوه آن در دنیا استاندارد است و سازمان حسابرسی هم تلاش بسیار ارزشمندی در این مورد انجام داده، جزییات نیز ترجمه شده و روی سایت سازمان حسابرسی است و انشالله تعیین تکلیف می‌شود.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر