بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲
عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

افزایش درآمد صادراتی نتیجه مبارزه تحریم‌ها و افزایش نرخ ارز

باتوجه به اعمال تحریم ها در سال جاری انتظار می رفت که میزان درآمد حاصل از صادرات غیرنفتی کشور روند کاهشی را درپیش گیرد اما افزایش نرخ ارز در ماه‌های اخیر موجبات افزایش ارقام صادراتی در تمامی بخش‌های اقتصادی از جمله صنعت نفت را فراهم کرده است.
کد خبر : ۱۸۸۲۷۶

به گزارش بورس نیوز، بررسی گزارش عملکرد بودجه در 8 ماهه ابتدایی سال جاری نشان می‌دهد که در این مدت 68 هزار میلیارد تومان از محل فروش طلای سیاه درآمد نصیب کشور شده که این رقم نسبت به سال گذشته رشد 70 درصدی را تجربه کرده همچنین براساس این گزارش صادرات 84 هزار میلیارد تومانی نفت و فرآورده‌های نفتی نیز حکایت از افزایش 57 درصدی درآمد حاصل از صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی ایران دارد که با توجه به اعمال تحریم‌ها و محدودیت‌های ناشی از آن این موفقیت در عرصه نفت کمی عجیب به نظر می‌رسد.

در این خصوص سید تقی حجازی عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران به بورس نیوز گفت: تعداد بشکه‌های نفت صادر شده نیز در تعیین میزان رشد صادرات نفت موثر بوده و باید بررسی کرد که تعداد بشکه‌های نفت صادر شده در سال جاری نسبت به سال گذشته چه تغییری را تجربه کرده است.

وی با اشاره به تاثیر افزایش نرخ ارز در افزایش درآمدهای ناشی از صادرات نفت خام نیز تصریح کرد: افزایش نرخ ارز درسال جاری موجبات افزایش ارقام صادراتی در تمامی بخش‌های اقتصادی به خصوص پتروشیمی‌ها را فراهم کرد.

عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: در راستای ساماندهی و مدیریت سود شرکت‌های پتروشیمی و همچنین کنترل حجم ارز حاصل از صادرات محصولات این شرکت‌ها باید یکسان‌سازی نرخ ارز در کشور انجام شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر