بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱
دولت آیین نامه اجرایی قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی را تصویب کرد.
کد خبر : ۱۸۸۳۵۷
به گزارش بورس نیوز، هیات وزیران در جلسه امروز صبح خود که به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری برگزار شد، آیین نامه اجرایی قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی را به تصویب رساند.

همچنین در این جلسه آیین نامه فوق با هدف ترویج و تقویت فرهنگ کار، تولید، کارآفرینی و اخلاق حرفه ای مبتنی بر ارزش های اسلامی و ملی، آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص، ماهر و کارآمد متناسب با نیازهای بازار کار فعلی و آتی و ارتقای توان کارآفرینی، افزایش نقش آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و ایجاد هماهنگی و تعامل بین این نظام با سایر نظام های آموزشی و اقتصادی تهیه و تصویب شده است.

کمک به تولید ثروت و کاهش فقر در جامعه از طریق توانمندسازی نیروی کار و کمک به افزایش اشتغال، خوداشتغالی و کاهش بیکاری، ارتقای کیفیت آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی مبتنی بر چارچوب صلاحیت حرفه ای ملی و کاهش فاصله میان سطح شایستگی های مورد نیاز فعلی و آتی بازار کار و شایستگی شاغلان در کشور، از دیگر اهداف آیین نامه یاد شده است.

مشارکت ایران در نمایشگاه بین المللی اکسپو ۲۰۲۰ دبی

با تصویب هیئت وزیران، شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران به عنوان مسئول سازماندهی، اجرا و بهره برداری پاویون ایران برای شرکت در نمایشگاه بین المللی اکسپو ۲۰۲۰ دبی در امارات متحده عربی تعیین شد.

دولت این تصمیم را با توجه به سوابق مشارکت جمهوری اسلامی ایران در اکسپوهای جهانی سال های گذشته و همچنین با هدف فراهم شدن فرصتی جهت ارایه دستاوردها و ظرفیت های بزرگ فرهنگی، علمی، اقتصادی و تجاری ایران در این نمایشگاه اتخاذ کرد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر