بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳
وزیر برق عراق در خصوص پرداخت بدهی‌ها و تاثیر تحریم‌ها گفت: دو بانک خصوصی ایران برای دریافت مطالبات مشخص شده‌اند و بانک مرکزی عراق نیز با آن‌ها هماهنگ است. مراودات مالی دو کشور هیچ کدام مشکلی ندارد و تحریم‌های آمریکا نمی‌تواند آن را تحت تاثیر قرار دهد ضمن آنکه پولی که به ایران پرداخت می‌کنیم به صورت ارزی به غیر از دلار خواهد بود.
کد خبر : ۱۸۸۳۷۴
به گزارش بورس نیوز، لوی الخطیب وزیر برق عراق در خصوص همکاری‌های دو کشور اظهار کرد: ما قراردادی برای صادرات برق و تامین برق مورد نیاز مردم با شرکت توانیر به امضا رساندیم، اما این را باید در نظر داشت که عراق کشوری غنی به لحاظ منابع و انرژی است و واردات برق و گاز ما موقتی است و تا زمانی که نیاز‌های خود را رفع کنیم به خرید برق از ایران ادامه می‌دهیم.

وی درباره این سوال که نحوه پرداخت مطالبات ایران چگونه انجام می‌شود؟ پاسخ داد: پرداخت بدهی‌های عراق به ایران آغاز شده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد. در قراردادی که امروز امضا کردیم چگونگی پرداخت قرارداد جدید واردات برق نیز مشخص شده است.

الخطیب در خصوص پرداخت بدهی‌ها و تاثیر تحریم‌ها بر آن گفت: دو بانک خصوصی ایران برای دریافت مطالبات مشخص شده‌اند و بانک مرکزی عراق نیز با آن‌ها هماهنگ است. مراودات مالی دو کشور هیچ کدام مشکلی ندارد و تحریم‌های آمریکا نمی‌تواند آن را تحت تاثیر قرار دهد ضمن آنکه پولی که به ایران پرداخت می‌کنیم به صورت ارزی به غیر از دلار خواهد بود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد:

نقدینگی مردم در بازار ارز برای سود در آینده

لیست صادرکنندگان بی‌توجه به مراجع قضائی می‌رود

دستورالعمل جدید بانک مرکزی برای صادرکنندگان ارز

ارسال نظر