بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

جلوگیری از نوسان های شدید با بهره گیری از ابزارهای نوین مالی

با توجه به اینکه راه های جدیدی برای دور زدن تحریم ها مانند خرید کشتی، حل مشکلات بیمه نامه ها و .. پیدا کرده ایم، به نظر می رسد وضعیت بهبود خواهد یافت.
کد خبر : ۱۸۸۴۱۰
به گزارش بورس نیوز، سریال روند نزولی و فرسایشی بازار سرمایه همچنان ادامه دارد و اتفاقاتی همچون احتمال افت نرخ ارز، کاهش صادرات و فشار عرضه حقوقی ها در روزهای پایانی سال، مجالی برای رشد به بازار نمی دهد. در هفته ای که گذشت، علاوه بر رخوت تعطیلات چند روزه، خبر حائز اهمیتی هم منتشر نشد که موجب تحرک بازار شود و تنها خبر این هفته، عرضه اولیه ای بود که در آخرین روز معاملاتی هفته صورت گرفت و با استقبال سهامداران هم مواجه شد. شرکت های دیگری هم در نوبت عرضه اولیه قرار دارند و باید دید در روزهای پایانی سال، آیا با عرضه دیگری، قطره ای آب به کام سهامداران تشنه می چکانند یا نه. 
دغدغه ها بابت احتمال افت صادرات به سبب تحریم ها و کاهش تقاضای داخلی کالاها به دلیل رکود اقتصادی، بر سر بازار سرمایه سایه افکنده است. البته صحبت هایی در مورد صادرات بعضی کالاها مانند کاشی و سرامیک و محصولات غذایی و سیمان و فولاد به سوریه مطرح شده که اگر رنگ جدی به خود بگیرد و تدبیری هم برای انتقال ارز انجام شود، شاید از بار مشکلات بکاهد و کور سوی امیدی برای این بازار زنگار بسته باشد. 

همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز درخصوص روند ورود شرکت های بزرگ به بازار سرمایه بیان کرد: قطعا بازار سرمایه دارای پتانسیل های بسیاری است و سهامداران از ورود شرکت های جدید استقبال خواهند کرد.

دارابی درخصوص ابزارهای بازار سرمایه گفت: در حال حاضر تعدادی ابزارهای نوین مالی راه اندازی شده اند. قطعا می توان با کمک برخی ابزارها، هم جذابیت بازار را افزایش داد و هم از نوسانات قیمتی شدید در بازار سرمایه، جلوگیری کرد.

وی در خصوص پیش بینی روند سهم پالایشگاهی ها و پتروشیمی ها نیز گفت: با توجه به اینکه راه های جدیدی برای دور زدن تحریم ها مانند خرید کشتی، حل مشکلات بیمه نامه ها و .. پیدا کرده ایم، به نظر می رسد وضعیت بهبود خواهد یافت. به هر حال در این مدت بعضی سهم ها که بازدهی ۲۰ تا ۲۵ درصدی داشته اند، نیاز به یک دوره اصلاح خواهند داشت.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر