بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در صورتی که معاونت اقتصادی سفارتخانه‌ها عملکرد مناسبی داشته باشد می‌توانند نقش بازاریاب را برای محصولات تولیدی کشور ایفا کنند و در شرایط تحریم به عنوان تسهیل‌کننده معاملات تجاری و صادرات عمل کنند.
کد خبر : ۱۸۸۴۴۱

نقش معاونت اقتصادی سفارتخانه ها در تسهیل معاملات تجاری

به گزارش بورس نیوز، حمید گرمابی با اشاره به عملکرد و نقش رایزن‌های اقتصادی در خارج از کشور، گفت: براساس صحبت‌های انجام گرفته مقرر شد به جای رایزن اقتصادی، معاونت اقتصادی در وزارت امور خارجه ایجاد شود. اگرچه این معاونت شکل گرفته اما تاکنون عملکرد مطلوبی ندارد.

نماینده مردم نیشابور، فیروزه در خانه ملت افزود:در صورتی که معاونت اقتصادی سفارتخانه‌ها عملکرد مناسبی داشته باشد می‌توانند نقش بازاریاب را برای محصولات تولیدی کشور ایفا کنند و در شرایط تحریم به عنوان تسهیل‌کننده معاملات تجاری و صادرات عمل کنند.

وی اظهار کرد: افزایش معاملات تجاری ایران با سایر کشورها در گرو به کارگیری متخصصان با تجربه و توانا در علم اقتصاد است. در حال حاضر باید معاونت‌های اقتصادی فعال شوند تا به عنوان بازرگان خارجی از یک سو زمینه صادرات کالاهای مازاد داخلی را فراهم کنند و از سوی دیگر کالاهای موردنیاز داخل را وارد کنند.

وی با بیان اینکه رایزن‌های اقتصادی ظرفیت خوبی برای کاهش مشکلات اقتصادی در دوره تحریم‌ ایجاد می‌کنند، یادآور شد: اگرچه تحریم‌هایی علیه ایران اعمال شده اما برخی کشورها یا شرکت‌های کوچک، از این تحریم‌ها معاف هستند و می‌توانند به راحتی با کشور ما روابط اقتصادی داشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس دهم استفاده از ظرفیت معاونت اقتصادی وزارت خارجه را مستلزم برنامه‌‌ریزی دانست و خاطرنشان کرد: در صورتی که زمینه مناسبی برای مبادلات اقتصادی کشورهای کوچک با ایران فراهم شود بسیاری از نیازهای اساسی کشورمان از این طریق تامین می‌شود. از آنجا که برای برخی کشورهای کوچک قطع ارتباط با آمریکا در زمینه اقتصادی از اهمیت چندانی برخوردار نیست این کشورها تمام توان خود را برای ادامه همکاری اقتصادی با ایران و در نتیجه ارائه خدمات مناسب به کار می‌برند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره برخی ادعاها مبنی بر اینکه کمبود بودجه دلیل بی‌توجهی به موضوع بکارگیری رایزن‌های اقتصادی مطرح می‌شود، خاطرنشان کرد: در صورتی که افراد توانا و باتجربه در امور تجاری برای معاونت اقتصادی به کار گرفته شود نه تنها هزینه زیادی به وزارتخانه تحمیل نمی‌شود بلکه سودی بسیاری نیز برای کشور به همراه دارد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در شرایط اقتصادی فعلی اتفاق می افتد؛

تامین قطعات یکی از مشکلات صنعت هوایی

مدیر سرمایه‌گذاری صندوق یکم کارگزاری بانک کشاورزی گفت:

نیاز بازیگران حقوقی و حقیقی به نقدینگی

در صورت مالی میان دوره ای مشخص شد؛

کسب سود خالص «حسینا»

ارسال نظر