بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان خبر داد:

کم شدن حجم فعلی مخزن سد استقلال

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: حجم فعلی مخزن سد استقلال میناب کمتر از 30 درصد و حجم مخزن سد شمیل و نیان 60 درصد است.
کد خبر : ۱۸۸۴۵۰
به گزارش بورس نیوز، "هوشنگ ملایی" با اشاره به متوسط 46.1 میلیمتر بارندگی در بهمن ماه جاری در استان هرمزگان گفت: در پی بارندگی‌های اخیر آب ورودی به سد استقلال میناب 62 میلیون متر مکعب و سد شمیل حدود 47 میلیون متر مکعب بوده است.

وی، حجم فعلی مخزن سد استقلال میناب را کمتر از 30 درصد و حجم مفید آن را 25 درصد عنوان کرد و اظهار داشت: حجم مخزن سد شمیل و نیان نیز 60 درصد است که تنها 50 درصد آن مفید است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان ادامه داد: بارندگی استان در بهمن ماه سال‌جاری در حوضه‌های شمال و شرق استان موجب آبگیری سدهای تغذیه مصنوعی و ذخیره استان و همچنین جاری شدن سیل در مجاری رودخانه‌ها و مسیل‌ها شد.

ملایی افزود: متوسط بارندگی در حوضه بالادست سد استقلال 14 میلیمتر با حجم بارش 142.9 و در حوضه بالادست سدهای شمیل نیان 64.1 میلیمتر و حجم بارش 107.4 بوده است.

این مقام مسئول در پایان گفت: بیشترین میزان بارندگی در شهرستان حاجی‌آباد به میزان 55.1 میلیمتر و کمترین میزان بارندگی در شهرستان جاسک به میزان 2.1 میلیمتر بوده است.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران خبر داد:

بهره‌برداری از 28 سد آبی

معاون دفتر برنامه‌ریزی کلان آب و آبفای وزارت نیرو:

کاهش میزان آب تجدیدپذی کشور

ارسال نظر