بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳
رییس کل بانک مرکزی با تأکید بر اجرایی شدن و انجام طرح‌های پیشران در کردستان گفت: ما خواهان ایجاد ظرفیت لازم در این استان هستیم.
کد خبر : ۱۸۸۵۱۷
به گزارش بورس نیوز، عبدالناصر همتی در کارگروه اقتصاد مقاومتی استان کردستان، ضمن تشکر از استاندار کردستان با اشاره به بحث مهم اشتغال در آن استان گفت: فعال کردن ظرفیت های اقتصاد کردستان برای اشتغال، از اهداف اولیه است و همه ما به دنبال تحقق این مهم هستیم.

به گفته رییس کل بانک مرکزی تأمین خط اعتباری، سرمایه در گردش لازم برای طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام برای استان کردستان با مشکلی مواجه نیست و در این باره می‌توان در درجه اول از منابع بانک‌ها و نیز صندوق توسعه ملی و نیز کمک‌های بانک مرکزی یاری گرفت.

رییس کل بانک مرکزی افزود: واقعیت این است که اکنون شرایط ویژه‌ای بر کشور حاکم است و ما باید بپذیریم درگیر جنگ اقتصادی هستیم، اما با این حال ذخایر ارزی بانک مرکزی قابل قبول و مطلوب است، ضمن آنکه خوشبختانه ظرف چندماه گذشته برنامه‌ریزی شد تا از منابع  ارزی به صورت بهینه استفاده شود.

همتی در ادامه در خصوص آینده اقتصادی استان کردستان گفت:‌ با حضور در این کارگروه امیدمان به آینده اقتصادی استان کردستان باتوجه به ظرفیت‌های آن بیشتر شد و با روحیه‎ای نیز که از استانداری کردستان سراغ دارم، اطمینان دارم طرح‌های ناتمام و سایر طرح‌های این استان به مرحله عملیاتی شدن نزدیک می‌شود و ما نیز در این راه در کنار شما هستیم.

لازم به ذکر است در این جلسه مدیران واحدهای تولیدی فولاد، پتروشیمی، سیمان و کشاورزی حاضر شدند و وضعیت پروژه ها را به اطلاع رییس کل بانک مرکزی رساندند و درخواست های خود را در مورد تأمین مالی و رفع نیازهای پروژه ها توسط بانک ها مطرح کردند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در پنجاه و هشتمین مجمع بانک مرکزی مطرح شد؛

اظهارنظر جدید رییس کل بانک مرکزی درباره مدیریت بازار ارز

استیل مینت اعلام کرد:

رونق در بازار ورق سی آی اس

ارسال نظر