بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲
مدیرعامل تامین سرمایه تمدن بیان کرد:

اوراق منفعت یکی از مهمترین ابزارهای تامین مالی

مدیرعامل تامین سرمایه تمدن گفت: این اوراق با استفاده از قراردادهای مجاز شرعی طراحی شده و به توسعه کمی و کیفی بازار مالی کمک می کند.
کد خبر : ۱۸۸۵۵۵

به گزارش بورس نیوز، محمودرضا خواجه نصیری گفت: اوراق اجاره، اجاره سهام، مرابحه، سفارش ساخت، رهنی و خرید دین، مشارکت، سلف و اوراق منفعت از مهمترین انواع اوراق بدهی هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یکی از مهمترین ابزارهای تامین مالی اوراق منفعت است، افزود: این اوراق با استفاده از قراردادهای مجاز شرعی طراحی شده و به توسعه کمی و کیفی بازار مالی کمک می کند.

مدیرعامل تامین سرمایه تمدن، تامین مالی صنعت نفت کشور با استفاده از اوراق منفعت را راهی برای توسعه اقتصادی دانست و افزود: در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به توسعه صنعت نفت کشور تاکید شده و بدیهی است که هر صنعتی به تامین مالی نیاز دارد و یکی از بهترین گزینه‌های تامین مالی اوراق منفعت است.

وی تصریح کرد: امروز بازار سرمایه کشور از ظرفیت‌های متنوع و گسترده ای برای تامین مالی برخوردار است و به ویژه در بحث اوراق منفعت سازمان بورس، ارکان، سمات و مجموعه بازار سرمایه روش اثر بخش و کارآمدی را طراحی کرده اند که می تواند نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور ایفا کند.

در ادامه همایش تامین مالی از طریق بازار سرمایه، محمدرضا نمک‌شناس، معاون مالی شرکت هواپیمایی ماهان با اشاره به اینکه اخیرا صکوکی با عنوان اوراق منفعت منتشر شد، ابراز داشت: در بخش خصوصی، این اوراق نخستین صکوک از این نوع محسوب می شود.

وی ادامه داد: بر این اساس، عرضه صکوک منفعت شرکت هواپیمایی ماهان به ارزش هزار میلیارد ریال و به نرخ معین ۱۶ درصد جهت تأمین سرمایه در گردش مورد نیاز این شرکت انجام شد.

نمک‌شناس خاطرنشان کرد: مقرر شد که در این اوراق، منافع آتی حاصل از قراردادهای اجاره تعدادی از خطوط هوایی به مدت 4 سال به شرکت واسط مالی خرداد یکم به وکالت از خریداران اوراق واگذار شود.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل تامین سرمایه تمدن اعلام کرد:

سپر ریسک مالی محصولی جدید در خدمت بازار سرمایه

مدیرعامل کارگزاری بانک صادرات در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

گزارش‌های 9 ماهه حاکی از EPS بالای صنایع مادر

ارسال نظر