بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰
برای ساماندهی بازار گوشت انجام شود؛

جلوگیری از قاچاق دام زنده

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: باید با اعمال تدابیری خاص با توجه به نیاز بازار داخلی به گوشت قرمز از قاچاق دام زنده جلوگیری شود.
کد خبر : ۱۸۸۵۷۰

به گزارش بورس نیوز، احمد صفری در خصوص توزیع گوشت در تعاونی‌های کارکنان لشگری و کشوری، گفت: روز گذشته در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی مقرر شد همانند گذشته گوشت قرمز در اختیار تعاونی مصرف کارکنان لشگری و کشوری قرار بگیرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با واردات گوشت قرمز و جلوگیری از خروج غیرقانونی دام زنده از کشور شرایط بازار این محصول ساماندهی و کنترل می‌شود، ادامه داد: باید با اعمال تدابیری خاص با توجه به نیاز بازار داخلی به گوشت قرمز از قاچاق دام زنده جلوگیری شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه چگونه می‌توان در استان‌های مرزی از قاچاق دام زنده جلوگیری کنیم، تصریح کرد: متاسفانه سهوا و یا عمدا اجازه داده می‌شود تا دام زنده از مرزهای کشور قاچاق می‌شود، نمی‌توان دام زنده را به راحتی از مرز عبور داد.

صفری با تاکید بر اینکه آمار دریافتی ما از میزان قاچاق دام زنده بسیار بالا و دردناک است، عنوان کرد: علی رغم نیاز بازار داخلی کشور به دام زنده و گوشت قرمز دام مولد به صورت قاچاق از کشور خارج می‌شود در این خصوص به نهاد ریاست جمهوری، مبارزه با قاچاق کالا و ارز و نهادهای انتظامی و نظامی تذکراتی داده شده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس دهم در پایان با بیان اینکه ناهماهنگی بین برخی از دستگاه‌ها موجب شد تا در زمینه قیمت گوشت مرغ نیز شاهد افزایش نجومی قیمت باشیم، خاطرنشان کرد:با افزایش قیمت گوشت قرمز مردم برای تامین نیاز خود به سمت خرید گوشت سفید حرکت کرده‌اند که در حال حاضر قیمت مرغ نیز نجومی شده است بنابراین مسئولان مربوطه با اعمال برنامه‌ریزی‌ باید به دنبال کاهش قیمت‌ها باشند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان مطرح کرد:

رتبه نهم ایران در بین کشورهای تولیدکننده گوشت مرغ

عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

وضعیت توزیع گوشت گرم بدتر از هفته‌های گذشته

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خبر داد:

کنترل خروج دام زنده و مولد از کشور

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مطرح کرد:

افزایش قیمت گوشت به دلیل سوءمدیریت بازار این محصول

ارسال نظر