بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

بازار مسکن متاثر از بخش‌های مختلف اقتصادی

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی بازار مسکن متأثر از بخش‌های مختلف اقتصادی است، از این رو وضعیت اقتصادی کنونی، نوسانات قیمت به ویژه ارز، فعالیت دلالان و اعمال تحریم‌ها در وضعیت بازار مسکن تأثیر می‌گذارد.
کد خبر : ۱۸۸۵۸۱

بازار مسکن متاثر از بخش‌های مختلف اقتصادی

به گزارش بورس نیوز، قلی اله‌‌قلی‌زاده با اشاره به آینده بازار مسکن، گفت:در شرایط کنونی بازار مسکن متأثر از بخش‌های مختلف اقتصادی است، از این رو وضعیت اقتصادی کنونی، نوسانات قیمت به ویژه ارز، فعالیت دلالان و اعمال تحریم‌ها در وضعیت بازار مسکن تأثیر می‌گذارد.

نماینده مردم کلیبر در خانه ملت ادامه داد: به نظر من در این شرایط افزایش تسهیلات مسکن در بهبود وضعیت بازار ملک موثر نیست، زیرا در وضعیت کنونی اقتصادی، اگر حتی چهار برابر تسهیلات کنونی، وام مسکن داده شود، تنها می‌توان خانه‌ای با قیمت سال قبل را خریداری کرد.

وی تصریح کرد: قطعا تا زمانی که ساختار اقتصادی کشور اصلاح نشود، نمی توان با اقداماتی مانند افزایش وام مسکن زمینه را برای بهبود بازار املاک فراهم کرد.

قلی‌زاده با اشاره به لایحه بودجه سال 98 درباره اختصاص اعتبار 5 هزار میلیاردی برای افزایش سرمایه بانک مسکن، گفت: به نظر من به جای اختصاص بودجه هزاران میلیاردی برای افزایش سرمایه بانک‌های مرتبط با مسکن، می‌توان این اعتبارات را برای حمایت از بخش خصوصی جهت تولید مسکن هزینه کرد، آن زمان قطعا شاهد بهبود وضعیت بازار مسکن خواهیم بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: البته این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد، که مسکن‌سازی نباید دولتی صورت گیرد، زیرا در گذشته شاهد اجرای پروژه‌های دولتی مانند مسکن مهر در کشور بودیم که مشکلاتی را در این عرصه ایجاد کرد، بنابر این بهترین راه کار حمایت از بخش خصوصی برای تولید مسکن با کیفیت و ارزان است.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی دولت به دنبال اجرای پروژه مسکن ارزان است به این صورت که زمین با قیمت مناسب به پیمانکاران داده شود تا با نظارت مستقیم دولت، مساکن با قیمت مناسب به دست مصرف‌کنندگان برسد.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر