بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲
عملکرد مالی این شرکت تجارت الکترونیک بررسی شد؛

رشد 46 درصدی سود خالص / تغییر ترکیب درآمدهای عملیاتی شرکت

درآمدهای عملیاتی شرکت عمدتا از محل فروش کاغذ و تجهیزات دستگاه‌های پوز، دستگاه‌های کارت‌خوان و خدمات ارائه شده مربوط به دستگاه‌های خودپرداز و کارتخوان بوده است.
کد خبر : ۱۸۸۶۷۳

رشد 46 درصدی سود خالص «تاپکیش» در سال 97

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، عملکرد مالی شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش در سال گذشته، با رشد سودآوری همراه بوده است. 

سود خالص کسب شده شرکت در سال مالی منتهی به پایان آذر ماه سال جاری، منجر به تحقق 155 میلیارد و 475 میلیون ریال سود خالص شده است که نسبت به سال 1396، افزایش 40 درصدی را نشان می‌دهد.

درآمدهای عملیاتی شرکت نسبت به سال گذشته، افت 19 درصدی را داشته است. با این حال، با توجه به تغییر ترکیب درآمدهای عملیاتی شرکت، بهای تمام شده شرکت کاهش داشته و سود عملیاتی شرکت نسبت به سال قبل، 19 درصد رشد داشته است.

لازم به ذکر است که درآمدهای عملیاتی شرکت عمدتا از محل فروش کاغذ و تجهیزات دستگاه‌های پوز، دستگاه‌های کارت‌خوان و خدمات ارائه شده مربوط به دستگاه‌های خودپرداز و کارتخوان بوده است.

شرکت در سال گذشته مبلغ 127 میلیارد ریال سود ناخالص از محل فروش کاغذ مربوط به دستگاه‌های کارتخوان شناسایی کرده و این در حالی است که این مبلغ در سال گذشته، مبلغ 20 میلیارد ریال بوده و می‌توان اینگونه بیان کرد که دلیل اصلی رشد سودآوری شرکت در سال 97 نسبت به سال 96 مربوط به این آیتم درآمدی بوده است.

رشد 46 درصدی سود خالص «تاپکیش» در سال 97

به نظر می‌رسد فروش کاغذ موجود شرکت که بهای تمام شده آن در نرخ‌های پایینی بوده ، در سال جاری و با نرخ‌های افزایشی و متورم چند ماه اخیر، منجر به رشد 6 برابری حاشیه سود شرکت از این بخش از درآمدهای خود شده است. با این حال، به نظر می‌رسد با توجه به رشد بهای خرید کاغذ در سال 98، حاشیه سود این بخش از درآمدهای شرکت با کاهش مواجه شود.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر