بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بورس کالا روش مطلوب و تجربه خوبی است، گفت: بورس کالا علاوه براینکه توانسته است با ایجاد سازوکارهای رقابتی در رونق اقتصادی کشور بسیار موثر باشد محل مناسبی برای مبادله رقابتی کالاها است.
کد خبر : ۱۸۸۷۳۹
به گزارش بورس نیوز، علی اکبر کریمی ​با بیان اینکه ساماندهی معاملات در بورس کالا روش مطلوب و تجربه خوبی است، افزود: بورس کالا محل مناسبی برای مبادله رقابتی کالاها است و براین اساس قیمت کالاهای عرضه شده در بورس به صورت رقابتی تعیین می شود که این موضوع به نفع اقتصاد ملی کشور است.

وی به تعیین قیمت های دستوری در بورس کالا از سوی دولت در برخی کالا اشاره کرد و اظهار داشت: فرآیند عرضه رقابتی در بورس کالا که بازار قانونی و شفافی است نباید به صورت دستوری صورت گیرد؛ چرا که عرضه دستوری محصولات رانت های گسترده ای را در بازار ایجاد کرده و به ضرر تولید کننده است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس ادامه داد: باید کالاها به طور کامل از مسیر بورس معامله شود تا مشخص باشد عرضه کننده چه کسی است و چه کسی محصول را با چه قیمتی خریداری می کند تا مراجع نظارتی و سازمان بازرسی بتوانند کنترل های لازم را در معاملات داشته باشند.

کریمی با اشاره به ایجاد ارزآوری بالا با صادرات هدفمند محصولات کشاورزی و برخی کالاها از طریق بورس کالا گفت: بورس کالا دارای رینگ صادراتی بوده و به این ترتیب زمینه و مقدمات کافی برای صادرات هدفمند محصولات کشاورزی و برخی کالاها  از طریق بورس موجود است و به طور قطع با صادرات هدفمند از این طریق می‌توان برای کشور شاهد ارزآوری بالایی بود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بهبود و تسهیل فرآیند تجارت در بستر بلاک‌چین و رمز ارز؛

بررسی بورس کالا در هفته‌ای که گذشت

استیل مینت اعلام کرد:

رونق در بازار ورق سی آی اس

ارسال نظر