بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱
انواع مختلف سرمایه‌گذارانی که برای سرمایه‌گذاری بر روی استارت‌آپ شما وجود دارند، کدام ها هستند؟
کد خبر : ۱۸۸۷۴۲
به گزارش بورس نیوز  به نقل از گروه مشاوران کسب و کار های بین المللی IBC، بیش از یک نوع سرمایه گذار برای افزایش سرمایه و تأمین مالی وجود دارد. پس، آن‌ها چطور متفاوت هستند؟ کدام یک بهتر است و چه زمانی؟

در زیر لیستی از انواع مختلف سرمایه گذاران ارائه شده است که شما می‌توانید برای تأمین مالی استارت آپ خود به آن‌ها نزدیک شوید. هنگامی که می‌دانید چه کسی را مجاب کنید، این همه چیز برای یک طرح توجیحی کامل برای بستن روند تأمین مالی شما است. در این مقاله به هر کدام از سرمایه گذاران و ویژگی های آن ها پرداخته شده است.

۱- دوستان و خانواده

اولین نوع کارآفرینان سرمایه گذار که باید در آغاز به آن ها نزدیک شد دوستان و خانواده و آشناهای شخصی نزدیک است.

در این مرحله شواهد بسیار کمی برای اثبات یک سرمایه‌گذاری واقعی یا تامین بودجه در آن نیاز است. آن‌ها اساسا در این ایده سرمایه‌گذاری می‌کنند و مهم‌تر از آن بر روی شما سرمایه گذاری می کنند. اینها مردمی هستند که پیش از این شما را می‌شناسند و به شما علاقه دارند و به شما بیشتر از هر کسی اعتماد دارند.

این نوع سرمایه‌گذار ممکن است پول زیادی را تامین نکند. می‌تواند در محدوده ۱۰۰۰ تا ۲۰۰،۰۰۰ دلار باشد. بهرحال اگر شما نتوانید از این گروه پول جمع کنید، سرمایه گذاران دیگر احتمالا از خود می‌پرسند که چرا؟

۲- بانک ها و آژانس های دولتی

اینها سرمایه گذاران واقعی مانند بقیه موارد در این فهرست نیستند، اما می‌توانند منبع سرمایه باشند. بانک‌های سنتی به طور کلی منبع آسانی از سرمایه برای استارت آپ ها و تجارت های کوچک نیستند. با این حال، هنگامی که شما کشش را به دست می‌آورید، آن ها ممکن است کارت‌های اعتباری تجاری، خطوط اعتباری و وام‌های پیش‌پرداخت تجاری را پیشنهاد دهند.

همچنین ممکن است برنامه‌های دولتی فراهم کننده کمک های مالی برای انواع خاصی از پروژه‌ها وجود داشته باشد. این بدان معنا نیست که ایجاد این نوع سرمایه، آسان‌تر خواهد بود و وام‌ها نیازمند بازپرداخت هستند، اغلب زمانی که شما واقعا به اندازه ممکن به نقدینگی و کم کار کردن نیاز دارید. آن‌ها نیاز به هدر دادن دارایی در شرکت شما ندارند، اما آن‌ها می‌توانند سودبخشی شما را تحت‌تاثیر قرار دهند که ممکن است زمانی که تلاش می‌کنید پول را از سرمایه گذاران دیگر دریافت کنید، ظاهر می شود.

نکته‌ای که باید در مورد برنامه‌های دولتی ذکر شود این است که در بسیاری از موارد با محدودیت‌ها و موانعی خاص ممکن است پاپیش بزارند که برای استارت آپ ها ممکن است سنگین باشد. با توجه به این موضوع، بنیانگذاران باید به دقت بررسی کنند که این انتظارات چه چیزهایی هستند.

۳- سرمایه گذاران توانگر

 هنگامی که به دور دانه و فراتر از آن می‌رسد، سرمایه گذاران توانگر حرفه‌ای به طور معمول به آن‌ها نزدیک می‌شوند. آن‌ها مایل به تامین مالی عملیات‌های کوچک‌تر نسبت به سرمایه کارآفرینانه (خطرپذیر) هستند، ممکن است در شرایط منعطف تر باشند و می‌توانند مقدار زیادی از ارزش‌ها و ارتباطات را ارائه دهند.

به سرمایه گذاران توانگر می‌توان به طور مستقیم در اینترنت، در رویدادهای جذب سرمایه ی زنده و از طریق معرفی از دیگر بنیانگذاران استارتاپ ها، نزدیک شد.

۴- گروه های توانگر

گروه‌های توانگر در حال افزایش هستند. آن‌ها محبوب‌تر و بیشتر سازماندهی شده‌اند. این ها گروه‌هایی از سرمایه گذاران توانگر هستند که با یکدیگر برای ایجاد سرمایه‌گذاری در استارتاپ ها هم‌کاری می‌کنند. این امر آن‌ها را قادر می‌سازد که بااعتماد به نفس بیشتری، با ابعاد کنترل بزرگ‌تر و با کم‌تر در معرض خطر قرار گرفتن سرمایه‌گذاری کنند.

۵- شتاب دهنده ها و تسهیل کنندگان رشد

این ماشین ها می‌توانند در نهایت دروازه ای به تنوعی از انواع سرمایه گذاران در این فهرست باشند. اگر در یکی از این برنامه‌ها پذیرفته شود، ممکن است در هر جایی از ۱۰۰۰۰ دلار تا ۱۲۰،۰۰۰ دلار پول دریافت کنید تا ایده شما را پرورش داده و کشش بدست آورند، در حالی که از دانش و منابع اضافی بهره می‌برند. اگر همه چیز به خوبی پیش ‌رود، شما سرمایه گذاران بزرگ‌تر را جذب خواهید کرد و در طول دوران آزمایشی خود به منابع مالی معرفی خواهید شد که می‌توانند کمک کنند شما را به سطح بعدی برسانند. فقط برای جنب و جوش (تجارت) آماده باشید، این برنامه‌ها می‌خواهند شما را به سرعت به مرحله بعد برسانند.

۶- ادارات خانوادگی

به دلیل مزایای سرمایه‌گذاری در استارتاپ ها، دفاتر خانوادگی به طور فزاینده‌ای در حال گراییدن به سمت استارتاپ ها هستند. با این حال، به عنوان برخی از موفق‌ترین کارآفرینان اشاره کردند که به عنوان سرمایه گذاران، دفاتر خانوادگی می‌توانند علایق و برنامه‌های بازی کاملا متفاوتی داشته باشند. هر کدام می‌توانند بسیار متفاوت باشند.

کار کردن با آن‌ها می‌تواند بسیار متفاوت باشد بسته به اینکه چه کسی در حال مدیریت تصمیم‌گیری‌ها و فرآیند است. مالیات، سرمایه‌گذاری بلند مدت چند نسلی، اعتبار و درآمد ممکن است برای این سرمایه گذاران مهم‌تر از دیگران در این فهرست باشد که در حال فشار آوردن برای یک خروجی زودهنگام هستند.

۷- شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر

سرمایه گذاری های خطرپذیر، جام مقدس سرمایه گذاران برای جمع‌آوری کمک‌های مالی کار آفرینان هستند. آن‌ها با بیش‌ترین بررسی، بیش‌ترین قدرت رسیدن به موفقیت و به دست آوردن سهم بازار و خوشنامی بیشتر در هنگام دستیابی به اعتبار و قابلیت دید بیشتر می‌آیند.

بیشتر شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر در حال بررسی و مشارکت در دوره‌های اولیه سرمایه‌گذاری هستند. اگرچه این احتمال وجود دارد که این سرمایه گذاران در مجموعه های A، B و C جمع‌آوری ظاهر شوند تا زودتر از قبل تامین شوند.

توجه داشته باشید که همه این شرکت‌ها برابر نیستند. بهترین تطابق می‌تواند تحت‌تاثیر مکان، جدول زمان بندی سرمایه های آن‌ها، علایق و تخصص آن‌ها در یک زمینه خاص، قدرت آن‌ها برای کمک به شما برای رسیدن به مرحله بعدی و البته، نحوه رفتار آن‌ها با سرمایه گذارهایشان باشد.

۸- سرمایه گذاران شرکتی

سرمایه‌گذاری در استارت آپ ها از فواید بسیاری برای شرکت‌های بزرگ برخوردار است. از جمله حمایت از تعداد رشد خود، تنوع بخشیدن به دارایی‌ها و شناسایی استعداد و تکنولوژی که می‌تواند به آن‌ها کمک کند از تغییرات صنعت و درآمد و سود خود دفاع کنند. برخی از آن‌ها برای سرمایه‌گذاری در خارج از شرکت‌های نوپا سرمایه‌گذاری کرده‌اند. بیشتر آن‌ها برنامه های شتابدهنده و تسهیلات رشد خود را برای ایجاد این فرصت‌ها راه‌اندازی می‌کنند.

این سرمایه گذاران می‌توانند در بردن کسب‌وکار شما به سطح بعدی هم متحدهای عالی باشند.

اگر چه آن‌ها می‌توانند کاملا در کار کردن با آن‌ها متفاوت باشند و هر گونه یکپارچه‌سازی یا هم‌کاری در کانال‌های فروش، سیستم‌ها و پایگاه‌های مشتری باید با دقت و صبر بسیار، نزدیک شوند.

کارآفرینان اولیه و سرمایه گذاران شرکت‌ها اغلب سبک‌ها و دیدگاه‌های متفاوتی دارند. مهم است که یاد بگیرید همدیگر را درک کرده و زمانی که وارد عمل می‌شویم حدود مرزی ایجاد کنیم، اگر این رابطه لذت بخش است.

خلاصه

همانطور که از این فهرست می‌توانید ببینید، انواع مختلفی از سرمایه گذاران برای استارت آپ ها وجود دارند. برخی از آن‌ها در مراحل و بودجه که در آن سرمایه‌گذاری خواهند کرد بسیار تخصصی هستند. اگرچه این خطوط به طور فزاینده‌ای نامشخص به نظر می رسند. این را به عنوان یک نردبان و نه یک فهرست منوی A و B در نظر بگیرید.

همانطور که شروع کار شما رشد منابع مختلف سرمایه را افزایش می‌دهد، بهتر و ارزشمندتر است که به سطح بعدی رشد دست یابد. درک این تفاوت‌ها برای یک کمپین جمع‌آوری کمک‌های مالی موثر و هدف قرار دادن سرمایه گذاران مناسب در هر افزایش، ارزشمند خواهد بود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
آذری جهرمی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز خبر داد:

رشد سرمایه‌گذاری خطرپذیر در استان‌های مختلف

معاون فضای مجازی دادستانی کل کشور اظهار کرد:

نقش بارز استارتاپ‌ها در فاصله گرفتن از اقتصاد نفتی و اشتغالزایی

ارسال نظر