بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

فرد خریدار اهلیت مدیریت پالایشگاه کرمانشاه را ندارد

با تاکید بر اینکه فرد خریدار اهلیت مدیریت پالایشگاه نفت کرمانشاه را نداشته و قبل از این متولی کار شیرفروشی بوده است، ادامه داد: همچنین پس از این واگذاری چندین نفر از بهترین متخصصین، کارگران و کارمندان اخراج شدند.
کد خبر : ۱۸۸۷۵۶

فرد خریدار اهلیت مدیریت پالایشگاه کرمانشاه را ندارد

به گزارش بورس نیوز، سیدقاسم جاسمی درباره آخرین وضعیت پالایشگاه نفت کرمانشاه که با کمترین قیمت به فردی فاقد صلاحیت واگذار شده است، گفت: از نخستین روزی که این پالایشگاه به ثمن بخس فروخته شد، رقم بالای 1400 میلیارد تومان ارزش ریالی داشت اما متاسفانه افراد مسئول واگذاری فقط به قیمتی حدود 200 میلیارد تومان این پالایشگاه را فروختند و تاکنون طبق اطلاعات رسیده صرفا 18 میلیارد تومان از همین مبلغ نیز پرداخته شده و قرار است مابقی به صورت اقساط از درآمد خود پالایشگاه پرداخت شود، درواقع این پالایشگاه به هیچ واگذار شده است!

نماینده مردم کرمانشاه در خانه ملت با تاکید بر اینکه فرد خریدار اهلیت مدیریت پالایشگاه نفت کرمانشاه را نداشته و قبل از این متولی کار شیرفروشی بوده است، ادامه داد: همچنین پس از این واگذاری چندین نفر از بهترین متخصصین، کارگران و کارمندان اخراج شدند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از ماجرای واگذاری پالایشگاه نفت کرمانشاه، افزود: روند انجام تحقیق و تفحص باوجود آوردن رای بالا در کمیسیون‌های مرتبط و صحن علنی مجلس چندان مناسب و قانونی نیست، درواقع گیرهایی دارد که نمی‌توان بیان کرد!

جاسمی توضیح داد: اگرچه هیات تحقیق و تفحصی مامور پیگیری ماجرا شد اما هنوز نتیجه‌ای پس از 2 سال اعلام نشده، با این وجود مرکز پژوهش‌های مجلس نتیجه بررسی‌های خود از روند پرابهام این واگذاری را اعلام و این روند را خلاف قانون بیان کرده است!

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این درخواست که رسانه‌ها نیز به این تخلف پرداخته و در راستای افشاگری در کنار بازوی نظارتی مجلس قرار گیرند، اظهار کرد: سازمان خصوصی سازی باید در این خصوص پاسخگو باشد چراکه دومین پالایشگاه قدیمی کشور با سابقه حدود یکصد سال و یکی از مهمترین بنگاه‌های اقتصادی و از معدود ظرفیت‌های اشتغال در بیکارترین استان کشور طی یک روند پرابهام به بخش خصوصی واگذار شده است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر