بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد:

بهره‌برداری از معادن با مصرف حداقلی آب

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: مدیریتی باید صورت بگیرد که با مصرف حداقلی آب، معادن را به بهره‌برداری برسانیم زیرا باعث ایجاد اشتغال می‌شود.
کد خبر : ۱۸۸۸۸۴

به گزارش بورس نیوز، علی اسدی‌کرم درخصوص اجرای طرح‌های استفاده بهینه از آب موجود در مناطق کم آب، گفت: در استان کرمان مشکل مدیریت آب وجود دارد به همین دلیل در شهرستان شهربابک به این سمت حرکت کرده‌ایم تا کشاورزان محصولات کم آب بر با ارزش اقتصادی بالا کشت کنند و در سال‌های گذشته محصولاتی مانند زعفران، زرشک و گل محمدی کشت شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محصولاتی مانند زعفران، زرشک و گلمحمدی علی‌رغم نیاز به آب کم دارای ارزش اقتصادی بالای هستند، تصریح کرد: کشاورزان را تشویق کرده‌ایم تا به سمت کشت محصولات کم‌آب بر حرکت کنند در حال حاضر خود کشاورزان برای کشت اینگونه محصولات تمایل پیدا کرده‌اند و این موضوع باعث صرفه‌جویی و مصرف بهینه آب می‌شود.

نماینده مردم شهربابک در خانه ملت با تاکید بر اینکه حوزه استان کرمان با مشکلات کم‌آبی روبه رو است و معادن مس بسیار زیادی نیز دارد که برای انجام اقدامات عملیاتی خود نیازمند حجم آب زیادی هستند، عنوان کرد: مدیریتی باید صورت بگیرد که با مصرف حداقلی آب، معادن را به بهره‌برداری برسانیم زیرا باعث ایجاد اشتغال می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: برای تشویق کشاورزان به کشت محصولات کم‌آببر نهال‌ درخت زرشک و گل‌محمدی و پیاز زعفران به صورت رایگان در اختیار آنها قرار گرفت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه با ایجاد شبکه فاضلاب شهرستان شهر بابک و جمع آوری آن می‌توان چندین چاه آب شرب را که آب آنها به منظور استفاده معادن برداشت می‌شود را ببندیم، خاطرنشان کرد: با استفاده از اینگونه اقدامات در زمینه آب به دنبال بهره‌برداری بهینه از معادن هستیم.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در بورس فلزات لندن اتفاق افتاد؛

روند نوسان در بورس فلزات لندن

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس مطرح کرد:

تولید 92 درصد از تولید زعفران جهان در استان خراسان جنوبی و رضوی

مدیرکالایی کارگزاری بانک پاسارگاد مطرح کرد:

افزایش معاملات زعفران نشان از عمق بازار این محصول

معاون وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد:

فصلی بودن تولید برخی از محصولات کشاورزی

ارسال نظر