بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد:

هزینه های بالا و درآمدهای پایین

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: هزینه‌های مردم بسیار بالا رفته و درآمدهای‌شان همچنان پایین است لذا نباید با گران کردن قیمت آب و برق و گاز هزینه دیگری را به آن‌ها تحمیل کرد.
کد خبر : ۱۸۸۹۱۲

به گزارش بورس نیوز، اسدالله قره‌خانی آلوستانی با اشاره به افزایش ماهانه 300 تومان به قبوض برق و گاز و افزایش 20 تومانی قیمت هر متر مکعب آب شرب شهری در پی مصوبه اخیر مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه سال 98، گفت: اگرچه در حال حاضر با هر نوع افزایش قیمت مخالف هستم و دلیل آن نیز تورم، افزایش نرخ ارز و عدم کنترل نقدینگی است، درواقع هزینه‌های مردم بسیار بالا رفته و درآمدهای‌شان همچنان پایین است لذا نباید با گران کردن قیمت آب و برق و گاز هزینه دیگری را به آن‌ها تحمیل کرد.

نماینده مردم علی‌آباد کتول در خانه ملت ادامه داد: با وجود آنکه گرانی آب و برق و گاز بسیار ناچیز است اما در شرایط بر التهاب اقتصادی کنونی تاثیرات بسیار منفی روانی بر جامعه خواهد گذاشت. مردم از جزئیات این گرانی -مانند اینکه چند درصد از هزینه‌های تولید و ارائه خدمات تحت تاثیر این افزایش قیمت قرار گرفته است- با خبر نمی‌شود،فقط اخبار این گرانی‌ها بهانه‌ای برای گران شدن کالاهای دیگر می‌شود در غیر این صورت نقش چندانی در سبد هزینه‌های خانواده‌ها ندارد.

وی از بین بردن استهلاک و تجهیزات سیستمی در حوزه زیرساختی آب، برق و گاز را مسئله دیگری دانست که باید سالانه برای آن هزینه کرد چراکه به گفته وی در غیر این صورت باید به یکباره از مردم هزینه‌های بالایی را برای این مهم دریافت کرد لذا افزایش تدریجی قیمت‌ها، بهترین روش برای مدیریت هزینه‌ها به شمار میاید.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس معتقد است اگر به دلیل عدم کلان‌نگری قیمت بنزین، آب، برق، گاز همچون فنر ثابت نگه شود در آینده با افزایش قاچاق و قیمت‌ها به صورت جهشی مواجه می‌شویم، همچنین نظم اقتصادی جامعه بهم می‌ریزد بنابراین بالا رفتن تدریجی قیمت‌های انرژی به نفع کشور است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر