بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶
عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 98 مطرح کرد:

سد آناهیتا فاقد شبکه انتقال آب

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 98 گفت: آب جمع شده در پشت سد آناهیتا باید در زمینه شرب، کشاورزی و صنعت مورد استفاده قرار بگیرد، در حال حاضر این سد فاقد شبکه انتقال است و تبدیل به پارچ آب می‌شود.
کد خبر : ۱۸۸۹۲۷

به گزارش بورس نیوز، حسن سلیمانی در خصوص مراحل اجرای سد آناهیتای شهرستان کنگاور، گفت: طی سه سال اخیر تلاش کرده‌ایم تا اعتبارات لازم سد آناهیتا کنگاور تامین شود در لایحه بودجه سال 98 رقمی معادل18 میلیارد تومان برای ساخت این سد در نظر گرفته شده که به دنبال افزایش آن در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه هستیم.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 98 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه علی رغم اینکه سد آناهیتا سه منظوره است برای خط انتقال آن فعالیتی صورت نگرفته است، تصریح کرد: آب جمع شده در پشت سد آناهیتا باید در زمینه شرب، کشاورزی و صنعت مورد استفاده قرار بگیرد، در حال حاضر این سد فاقد شبکه انتقال است و تبدیل به پارچ آب می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تملکات سد آناهیتا صورت نگرفته است، ادامه داد: باید مراحل ساخت بدنه و شبکه انتقال سد همزمان انجام شود، وزارت نیرو نباید مراحل سد را مجزا و مجرد از یکدیگر بداند، اقدامات تامین ساختمان سد، تملک و شبکه‌های انتقال باید هماهنگ و همگون باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم در پایان با تاکید بر اینکه بارها در خصوص عدم هماهنگی مراحل ساخت سد آناهیتا تذکراتی داده‌ایم که به آنها توجه نشده است، خاطرنشان کرد: شبکه یک و دو سد آناهیتا توسط وزارت نیرو و شبکه‌های سه و چهار توسط وزارت جهاد کشاورزی باید اجرا شود اما هر دو وزارتخانه در این زمینه کوتاهی کرده‌اند که باید به نحو موثری آن را جبران کنند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر