بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰
مدیرعامل کارگزاری بانک توسعه صادرات در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:‏

حساسیت بالای ادغام بانک‌های نظامی/ ساماندهی جدیدی بر عملکرد بانک‌ها انجام شود

تصمیم بانک مرکزی برای تصحیح سیستم مالی و بانکی کشور می تواند بسیار مثبت و مهم باشد.‏
کد خبر : ۱۸۹۰۲۲

سید رضا علوی مدیرعامل کارگزاری بانک توسعه صادرات در گفت‌وگو با خبرنگار بورس نیوز در مورد ادغام بانک‌های نظامی در بانک «سپه» گفت: در یک مقطعی بحث اعطای مجوزها با شرایط ساده مطرح شد و تقاضای زیادی برای تاسیس بانک و موسسات مالی دریافت و درآن مقطع بانک مرکزی برای این درخواست ها مجوز صادر کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه به دلیل نبود نظارت کافی بسیاری از این موسسات و بانک‌ها با مشکل روبه رو شدند؛ کشور ما شرایط حساسی در حوزه پولی داشت و در این میان بعضی از مجموعه‌های مالی نیز متاسفانه به دلیل نبود نظارت کافی، منشا تزریق نقدینگی‌های سنگین، برهم خوردن تعادل نرخ بهره در بازار، ایجاد دردسرهایی برای سپرده‌گذاران و در مجموع کاهش اعتبار در حوزه پولی کشور شدند.

علوی با اشاره به تصمیم بانک مرکزی نسبت به اصلاح این روند در کشور افزود: یکی از این اصلاحات این بود که باتوجه به عملکرد و بحث کفایت سرمایه، ساماندهی جدیدی روی بانک ها انجام شود.

مدیرعامل کارگزاری بانک توسعه صادرات در مورد ادغام بانک‌های حکمت ایرانیان، انصار، مهر، قوامنی و موسسه کوثر در بانک سپه نیز گفت: به نظر بنده این رویداد، اتفاق مبارکی بوده و در ادامه اصلاح نظام بانکی رخ می دهد.

وی گفت: این مجموعه‌ها با پتانسیل‌هایی که دارند باعث هم‌افزایی بیشتر شده و در زیر سایه بانکی بزرگ به نام بانک سپه می‌توانند به موفقیت‌های بیشتری برسند.

علوی تاکید کرد: نباید فراموش کرد که حساسیت این ادغام بالاست و مدیریت حرفه‌ای و کمک بیش از پیش بانک مرکزی را می‌طلبد. این ترکیب و تجمیع باید به صورتی انجام شود که سپرده‌گذاران و کسانی که منافعشان در این بین درگیر است، مشکلی برایشان ایجاد نشود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر