بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶
رئیس کمیته حمل‌ونقل کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

لزوم نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی

رئیس کمیته حمل‌ونقل کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی نوسازی ناوگان حمل‌ونقل هوایی بسیاری ضروری است، زیرا بخش عمده ای از هواپیما عملا قابل استفاده نیستند.
کد خبر : ۱۸۹۰۳۱

به گزارش بورس نیوز، شادمهر کاظم‌زاده با اشاره به برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی برای خرید هواپیما، گفت: در شرایط کنونی نوسازی ناوگان حمل‌ونقل هوایی بسیاری ضروری است، زیرا بخش عمده ای از هواپیما عملا قابل استفاده نیستند.

نماینده مردم دهلران، آبادانان و دره‌شهر در خانه ملت ادامه داد: بر اساس آمارها از حدود 260 هواپیما موجود در آشیانه ایرلاین‌ها، تنها حدود 150 فروند فعال هستند، از این رو تقریبا 50 درصد از هواپیماها از رده خارج شده‌اند.

کاظم زاده تصریح کرد: البته در سال های اخیر اقداماتی برای نوسازی ناوگان هوایی صورت گرفت و در این میان خرید 13 فروند هواپیمای ATR و خرید چندین فروند هواپیمای ایرباس توانست بخشی از مشکلات این حوزه را رفع کند، اما هنوز ناوگان باید مورد اصلاح قرار گیرد.

وی با بیان اینکه خرید 100 فروند هواپیمای جدید تا پایان سال 2019 باید در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد، گفت: البته این میزان حداقل نیاز ناوگان حمل‌ونقل هوایی است.

رئیس کمیته حمل‌ونقل کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: به نظر من بخش دولتی توان خرید و واردات هواپیماهای جدید را ندارد، از این رو بخش خصوصی باید به این مسئله ورود کند و به هر شکل ممکن اقدام به خرید هواپیما کند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

هواپیمای فرسوده باعث کاهش ایمنی سفر می شود

رئیس کمیته حمل‌ونقل کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

بخش خصوصی اولویت اصلی خرید هواپیما

ارسال نظر