بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: برای مدیریت بازار اجاره مسکن، باید حداقل زمان انعقاد قرارداد 2 ساله باشد تا از این طریق مستأجران برای تأمین مسکن دچار مشکلات و تلاطمات کمتری شوند.
کد خبر : ۱۸۹۰۵۴

به گزارش بورس نیوز، سیدحسین افضلی با اشاره به تصمیم دولت و وزارت راه و شهرسازی برای اصلاح قراردادهای اجاره مسکن، گفت: وزارتخانه معتقد است که برای مدیریت بازار اجاره مسکن، باید حداقل زمان انعقاد قرارداد 2 ساله باشد تا از این طریق مستأجران برای تأمین مسکن دچار مشکلات و تلاطمات کمتری شوند.

نماینده مردم اقلید در خانه ملت ادامه داد: به نظر من برنامه‌ها و سیاست‌های دستوری در اقتصاد کشور نه تنها نتیجه بخش نبوده بلکه تبعات منفی را برای کشور به دنبال دارد.

وی افزود: موظف کردن مالکان به اجاره دو ساله ملک خود به مستأجران دخالت مستقیم در بازار مسکن است و این رویکرد عملا مالکیت شخصی افراد را نقض می کند.

افضلی گفت: با توجه به وضعیت بازار مسکن، اگر سیاست‌های سختگیرانه و دستوری در این حوزه وضع شود، قطعا اقداماتی برای دور زدن قانون شکل می‌گیرد، به طور مثال در صورت اجرای قانون قراردادهای دو ساله، مالک و مستأجر در ظاهر قرارداد دوساله منعقد می کنند، اما در واقع و با توافق دوطرف، مستأجر موظف به تخلیه ملک پس از یک سال خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: به نظر من وزارت راه و شهرسازی به جای تدوین و اعمال سیاست‌های دستوری در حوزه خریدوفروش و اجاره مسکن باید در جهت ایجاد سیاست‌های تشویقی برای افزایش تولید مسکن گام بردارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: اعمال سیاست‌هایی مانند قراردادهای دوساله اجاره مسکن در آینده‌ای نزدیک موجب افزایش پرونده‌های دستگاه قضایی خواهد شد، زیرا در در هر صورت مالک زیر بار این گونه قوانین نخواهند رفت.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر