بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم عصر امروز نیم‌نگاهی دارد به پتکی که به بازارها وارد شد تا مدیرانی که لباس محکومیت بر تن کردند.
کد خبر : ۱۸۹۰۵۸
نامه‌ای از میرداماد به کوی نظامی‌ها/ بشکه‌های چند نرخی در بازار!

به گزارش بورس‌نیوز، ادغام بانک‌های نظامی امروز با دستور مستقیم رئیس‌جمهوری به بانک‌مرکزی رسما کلید خورد و تمامی بانک‌های نظامی در شبکه اینترانت خود، این خبر را به سرپرستی‌های خود رساندند تا این بانک‌ها «انصار، مهراقتصاد، حکمت، قوامین و کوثر» خود را برای ادغام آماده کرد و از سال دیگر، تابلوهای آنها نیز با توجه به شرایط جدید تغییر پیدا می‌کند.
اما بانک‌هایی که دارای سهامدارانی نیز بوده فرصت یک‌ماهه‌ای را به سهامداران اعطا کرده تا این سهم‌ها را بفروشند در غیر اینصورت باید منتظر تعیین‌تکلیف سهم‌ها پس از ادغام باشند.

پالرمو، پتکی بر سر شاخص
لایحه اختلاقی مابین مجلس و شورای نگهبان سرانجامی در تشخیص مصلحت نداشت و این لایحه به سال آینده موکول شد اما استرس همچنان بر تن بورس باقی ماند چراکه تشخیصی‌ها وقتی برای رای گیری نداشتند و این فرصت در فاصله کمتر از 20 روز مانده به پایان سال، به سال جدید واگذار شد.
اما نگرانی بورس کاملا حفظ شد چراکه روند نزولی که امروز بازار شاهد آن بود و فلزی‌ها بیشتر سیبل قرمزپوش نام گرفتند زیرا انتظار سرمایه برای چند ماه دردناک بوده و هوش سرمایه نمی‌تواند برای ورود به ابری غلیظ اعلام آمادگی کند؛ در بازارهای مجاور نیز دلار و طلا آرام ننشستند و راه رشد را پیش گرفتند؛ دلار 13500 تومانی شد و هر گرم طلا، 9 هزار تومان سنگین‌تر شد.

طرحی بدون ته!!!
بهارستان‌نشینان درحالی که می‌دانند برخی از مصوبات مانند FATF، بنزین برای هر ایرانی، یارانه بر اساس دلار و البته سقف 7 میلیونی برای مدیران در کوچه‌و پس‌کوچه‌ها گرفتار گرد‌وخاک می‌شود اخیرا طرحی دوفوریتی برای برگزاری همه‌پرسی برای موضوعات بالا را مطرح کردند که طبیعی است رای نمی‌آورد و تنها آب بر روی فوران مذاب در پی تلاطمات بازارهای داخلی است.
البته مجلسی‌ها نیز خود می‌دانند که اشتباه می‌زنند زیرا حقوق بالای n میلیون ریالی را مردم نمی‌گیرند.

مدیران اسبق، محکومان امروز
سه متهم اصلی پرونده یک شرکت دریایی «ر.م»، «م.ش» و «ع.ط»، مدیرعامل اسبق بر اساس حکم دادگاه متضامنا به پرداخت ۸۷ میلیون دلار به این شرکت شدند.
گفته شده که هرجا از این افراد رد مالی دیده شود، ضبط می‌شود همچون زنجانی و سلطان‌‌ها و ...

شگفتی نفتی تنها در بورس‌انرژی
چند نرخی بودن بازار، به بورسی که مدعی شفافیت هست نیز گویا ورود کرده و باید سریعا برای پروژه چند نرخی در سهام بورس انرژی، نوش‌دارویی محیا شود.
چند نرخی آن هم با اختلاف نرخ 500 درصدی اصلا منصفانه نیست زیرا انرژی 3 ( نماد ویژه حقیقی» ها 5600 تومان؛ انرژی 2 (نماد ویژه فعالان بورس انرژی ، 660 تومان) ؛ انرژی 1 ( نماد ویژه نهادهای مالی ، 933 تومان) حال باید پیدا کرد پرتقال فروش را!!!

اشتراک گذاری :
ارسال نظر