بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵
معاونت توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران مطرح کرد:

ممنوعیت دریافت حق کارمزد معاملات در قراداد آپشن زعفران

با همکاری سازمان بورس و تصویب هیات مدیره بورس کالا مقرر شده تا زمان رونق معاملات،حق کارمزد معاملات در قراداد آپشن زعفران دریافت نشود.
کد خبر : ۱۸۹۰۹۴

به گزارش بورس نیوز، علیرضا ناصرپور معاونت توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران در مراسم راه اندازی معاملات اختیار معامله زعفران گفت: راه اندازی معاملات اختیار زعفران نیازمند تشکیل بازار نقدی متشکل بود بنابراین در این راستا قرارداد آتی زعفران در بورس کالا راه اندازی شد که از این طریق فعالان بازار با معاملات مشتقه آشنا شوند.

وی ادامه داد: از خرداد سال جاری و با ورود معاملات آتی زعفران به بازار مشتقه، اولین قرارداد آتی زعفران در بازار محصولات کشاورزی منعقد شد.

ناصر پور در باب تشریح جزییات راه اندازی معاملات آپشن زعفران گفت: قراداد آپشن بر زعفران نگین راه اندازی می شود و اندازه قرارداد نیز۱۰۰ گرمی تعیین شده است.

وی ادامه داد:علاوه بر این با همکاری سازمان بورس و تصویب هیات مدیره بورس کالا مقرر شده تا زمان رونق معاملات،حق کارمزد معاملات نیز دریافت نمی شود.

معاونت توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران با تاکید براینکه این قرارداد ابزاری برای پوشش ریسک بوده و بیمه کردن نوسانات قیمت برای کشاورزان محسوب می شود، گفت: با راه اندازی صندوق های کالایی زعفران زنجیره نیز ابزارهای مالی در حوزه کشاورزی تکمیل می شود که امیدواریم صندوق‌های کالای کشاورزی با ورود به بازار زعفران بتوانند پرتفوی مناسبی از ابزارهای موجود ایجاد کنند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس فراکسیون تولید ملی و اشتغال مجلس:

قاچاق کالا در حال حاضر تاثیری بر بازار ندارد

پنجاهمین نشست «یک دیدار، یک عرضه» برگزار شد؛

ورود بیمه معلم به بازار دوم فرابورس

ارسال نظر