بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱
آمارهای اولیه نشان میدهد یک‌سوم از کل معاملات مسکن در بازه 700 میلیون تا یک میلیارد تومان که در اسفندماه انجام شده مربوط به آپارتمان‌های میانسال با سن بنای 10 تا 20 سال بوده است.
کد خبر : ۱۸۹۱۴۷

به گزارش بورس نیوز، نگاهی به معاملات صورت گرفته از ابتدای اسفندماه تا روز گذشته نشان می‌دهد در این مدت بیش از 1600 فقره مبایعه‌نامه در بنگاه‌های ملکی منعقد شده است. از این تعداد تقریبا 20 درصد در بازه قیمتی 700 میلیون تا یک میلیارد تومان قرار دارد.

این در حالی است که مشاوران املاک می‌گویند کسانی که در اسفند ماه با بودجه مذکور به بنگاه‌ها مراجعه کرده‌اند بیش از نیمی از متقاضیان مسکن در حال جست‌وجو بوده‌اند، اما فایل مناسب برای پاسخگویی به تقاضای آنها نزد مشاوران به تعداد کافی وجود ندارد.

در مناطق چهار تا هشت شهر تهران که در زمره مناطق متوسط شهر دسته‌بندی می‌شوند، به‌جز چند محله ارزان‌قیمت در هر یک از این مناطق، بیش از نیمی از فایل‌ها به بهای بیش از یک میلیارد تومان عرضه شده‌اند. این دامنه قیمتی البته به متراژ فایل‌های موجود در بازار نیز بازمی‌گردد، کمااینکه این آپارتمان‌ها عمدتا بزرگ‌متراژ هستند و حتی اگر به بهای مناسب فایل شوند نیز قیمت کل آنها از قدرت خرید متقاضیان مسکن فراتر می‌رود.

آمارهای اولیه نشان می دهد یک‌سوم از کل معاملات مسکن در بازه 700 میلیون تا یک میلیارد تومان که در اسفندماه انجام شده مربوط به آپارتمان‌های میانسال با سن بنای 10 تا 20 سال بوده است. البته آپارتمان‌های نوساز در این بازه قیمتی نیز در معاملات سهم قابل‌توجهی دارند اما عمدتا کوچک و میان‌متراژ با مساحت تا 75 مترمربع هستند. در واقع خرید آپارتمان بزرگ‌متراژ به بهای زیر یک میلیارد تومان در مناطق و محله‌های متوسط شهر بسیار دشوار است.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر