بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴
اگرچه بازدهی خزانه‌داری آمریکا نسبت به دوره اوج بازدهی در اواخر ژانویه افت کرده است، اما همچنان رشد تقاضا برای دلار، نشانه‌ای از اعتماد به چشم‌انداز اقتصادی آمریکا است.
کد خبر : ۱۸۹۱۸۱

به گزارش بورس نیوز، در معاملات روز جاری، دلار آمریکا همچنان تحت تاثیر گزارش‌های مثبت اقتصادی در این کشور نسبت به ارزهای جهانی، بالاتر قرار داشت.

بازدهی بیشتر اوراق بدهی آمریکا، فروش خوبی را برای ارز ملی این کشور رقم زد. گرچه نرخ‌ها نسبت به شب گذشته کمی افت کرده بودند.

ارزش یورو، در معاملات روز سه شنبه، وضعیتی شکننده داشت. برخی معتقدند ضعف یورو تا حدی به دلیل فشاری است که بر بانک مرکزی اروپا وارد می شود تا اقتصاد رو به وخامت اتحادیه اروپا را حفظ کند. در مقابل اما، دلار آمریکا تحت حمایت بازدهی‌‌های بالاتر اوراق خزانه در گزارش‌های اخیر وزارت خزانه‌ داری قرار گرفته است – گزارش‌هایی که نگرانی‌ها را نسبت به آینده کوتاه‌مدت اقتصاد آمریکا رفع کرده است.

روز گذشته، شاخص دلار نسبت به گروهی متشکل از ۶ ارز اصلی جهانی افزایشی چشمگیر یافت و از سطح ۹۶.۶۶۸ به ۹۶.۸۱۶ رسید و رشد بی سابقه را نسبت به ماه نوامبر به ثبت رساند.

اگرچه بازدهی خزانه‌داری آمریکا نسبت به دوره اوج بازدهی در اواخر ژانویه افت کرده است، اما همچنان رشد تقاضا برای دلار، نشانه‌ای از اعتماد به چشم‌انداز اقتصادی آمریکا است.

ارزش یورو روز گذشته در بازارهای جهانی کمی تغییر جهت داد و پس از یک افت ۱۱ روزه، در نهایت توانست به اندازه ۰.۲۵ رشد کند و به قیمت ۱.۱۳۳۷ دلار معامله شود.

با وجود آنکه دلار در مقابل یورو پرقدرت ظاهر شد، در مقابل ین اما، در لاک دفاعی رفت.

شین کادوتا، استراتژیست ارشد بارکلیز گفت: ارزش دلار تقویت شد، سهام ریزش داشتند و اوراق خزانه آمریکا رشد کرد. ما انتظار داریم که دلار در مقابل برخی ارزها همچنان وضعیت برتر خود را حفظ کند ولی در مقابل برخی دیگر ضعیف عمل کند.

روز سه شنبه دلار با ۰.۱۵ درصد کاهش در مقابل ارز ژاپن، ۱۱۸.۸۱ ین معامله شد. ین ژاپن معمولا در زمان تلاطم بازار و تنش‌های سیاسی فروش خوبی دارد.

کادوتا معتقد است از نشست بانک مرکزی اروپا احتمالا اخبار غافلگیرکننده‌ای منتشر خواهد شد اما با این وجود به نظر نمی‌رسد که تمایل بانک مرکزی برای کاهش نرخ بهره بتواند یورو را از وضعیت ضعیف فعلی خارج کند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد:

نقدینگی مردم در بازار ارز برای سود در آینده

ارسال نظر