بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴
مسیر انحلال مؤسسات غیرمجاز بار سنگینی بر دوش دولت بود و توانستیم حدود 30 هزار میلیارد تومان پول مردم را پرداخت کنیم که البته این کار به طور طبیعی در افزایش نقدینگی تأثیر داشته است، اما نقدینگی اصلی را کسانی ایجاد کردند که مؤسسات غیرمجاز را تأسیس کردند.
کد خبر : ۱۸۹۲۶۲
به گزارش بورس نیوز، حسن روحانی رئیس جمهور لزوم ساماندهی بانک‌ها را مورد تأکید در نظام اقتصادی قرار داد و گفت: در این راستا چند قدم مهم برداشته شده است و در دولت یازدهم، ریشه مؤسسات اعتباری غیرمجاز کنده شد. اگر چه در این مسیر فحاشی و توهین‌های زیادی به دولت شد که باید وزارت اطلاعات یک روزی پشت صحنه این قضایا را منتشر کند.

روحانی با بیان اینکه نقدینگی را کسانی ساختند که موسسات غیر مجاز را افریدند؛ سر مردم را کلاه گذاشتند و خودشان آنها را به خیابانها کشاندند! ، افزود: در مسیر انحلال مؤسسات غیرمجاز بار سنگینی بر دوش دولت بود و توانستیم حدود 30 هزار میلیارد تومان پول مردم را پرداخت کنیم که البته این کار به طور طبیعی در افزایش نقدینگی تأثیر داشته است، اما نقدینگی اصلی را کسانی ایجاد کردند که مؤسسات غیرمجاز را تأسیس کرده و مردم را به خیابان کشاندند و دولت بخاطر مردم ناچار شد که برای جبران زیان مردم به آنها پول پرداخت کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت گام دوم را برای اصلاحات بانکی آغاز کرده است، گفت: یکی از این گام‌ها ادغام بانک‌های نیروهای مسلح در بانک سپه است که در این زمینه تصمیم‌گیری‌ها و هماهنگی‌های لازم انجام شده است و البته در مسیر اصلاحات بانکی گام‌های دیگری را هم در سال آینده برخواهیم داشت.

رئیس جمهور ضعیف بودن بخش خصوصی را یکی دیگر از مشکلات کشور عنوان کرد و گفت: اگر چه بخش خصوصی در کشورمان وجود دارد، اما آنچنان توانمند نیستند که بتوانند در عرصه منطقه‌ای و جهانی به رقابت بپردازند لذا باید این بخش هر چه بیشتر تقویت شود.

روحانی خاطرنشان کرد: اگر اقتصاد کشور بر عهده بخش خصوصی آگاه به تجارت جهانی بود، بی‌تردید تحریم‌ها اثر کمتری روی کشورمان می‌گذاشت و اگر چند بانک خصوصی قوی داشتیم با دغدغه کمتری می‌توانستیم با مشکلات مواجه شویم.

رئیس جمهور با اشاره به همکاری‌های نیروهای مسلح و دولت در به دست آوردن این موفقیت سیاسی بین‌المللی تأکید کرد: دولت هزینه‌های مادی، سلاح، سیاست خارجی و بخشی از کار اطلاعاتی را به عهده دارد و نیروهای مسلح نیز در میدان مبارزه بار سنگینی بر دوش دارند و این موفقیت با تلاش یکدیگر به دست می‌آید.

روحانی با بیان اینکه برخی ممکن است بگویند با توجه به شرایط داخلی نباید در عرصه سیاست خارجی، برای کمک به کشورهای همسایه اهمیتی قایل بود، تصریح کرد: این قابل قبول نیست چرا که ما در دنیایی بهم پیوسته زندگی می‌کنیم و نمی‌توانیم نسبت به همسایگان بی تفاوت باشیم. اگر حمایت جمهوری اسلامی ایران نبود قطعاً بغداد و اقلیم کردستان سقوط می‌کرد و داعش بر منطقه مسلط می‌شد.

روحانی با تأکید بر اینکه واضح است که روزهای سختی برای کشور پیش رو داریم اما راهی جز ایستادگی و مقاومت وجود ندارد، گفت: در سفر به نیویورک در سال 96 مقامات دولت آمریکا 8 بار تقاضای ملاقات با دولت جمهوری اسلامی ایران را داشتند و در سال 97 نیز 5 رهبر دنیا واسطه ملاقات شدند اما در آنجا اعلام کردم که زمان و شرایط مناسب برای مذاکره و ملاقات وجود ندارد.

رئیس جمهور تأکید کرد: در آنجا اعلام کردم که آمریکا ابتدا باید به توافق هسته‌ای برجام بازگردد و جبران نماید، چرا که اینگونه نیست ما عاشق چشم و ابروی آنها باشیم و شاید آنها اینگونه و به دنبال ما باشند.

روحانی با بیان اینکه ما نیز اهل مذاکره هستیم و قدرت آن را نیز داریم و به دلیل تخصص در این حوزه با قدرت اعلام می‌کنم ترسی از میز مذاکره نداریم، تصریح کرد: منطق و استدلال ما قوی و مطمئن است تا جایی که در دادگاه‌های بین‌المللی در برابر آمریکا موفق شده‌ایم و از میز مذاکره بحث حقوقی و جنگ ترسی نداریم.

روحانی با اشاره به توطئه‌های آمریکا در سال 97 برای اینکه ملت ایران را بشکند، به موفقیت‌های بزرگ دولت جمهوری اسلامی ایران در سال 97، همانند افتتاح پالایشگاه، اتصال دو استان ارومیه و گیلان به راه‌آهن سراسری کشوری، اشاره کرد و گفت: تا آخر سال نیز بزرگترین طرح گازی در عسلویه افتتاح می‌شود و تا الان در هر استانی تا هزاران میلیارد پروژه، افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه ما مأیوس نیستیم و راه را ادامه می‌دهیم، تصریح کرد: البته در میدان مبارزه گاهی شکست می‌خوریم و گاهی نیز پیروز می‌شویم؛ گاهی بدر و گاهی احد است و در این مسیر فراز و نشیب وجود دارد.

روحانی تأکید کرد: در این شرایط باید تلاش کنیم که هزینه‌ها کاهش یابد و البته در این میدان هزینه پرداخت می‌شود و گر نه در میدان جنگ تسلیم خواهیم شد و برای مقاومت، باید هزینه کرد.



اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمدرضا کیانفر
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸
حسن روحانی رئیس جمهور گفت: پنج نفر از رهبران دنیا واسطه دیدار من با دونالد ترامپ شدند به آنها گفتم ما هم از میز مذاکره فراری نداریم اما شرایط و زمان را مناسب نمی‌بینم.

آقای روحانی،
شرایط و زمان مناسبتر از همین الآن نصیبمان نمی شود، در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست، نوربالا را بزنید تخت گاز خودتان را به میز مذاکره برسانید ملت پشتیبان‌تان است.
سرور گرامی،
تنها راه نجات کشور اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی،
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی،
با تشکر از توجه شما،