بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۲
معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

سامانه مدیریت ریسک، گامی در جهت منصفانه تر شدن معاملات/ دستورالعمل جامع صندوق ها در راه است

با توجه به تغییراتی که بر اساس این دستورالعمل در سازوکار صندوق ها اعمال خواهد شد، تحولات مثبتی در راه خواهد بود که به توسعه بازار سرمایه، کمک خواهد کرد.
کد خبر : ۱۸۹۳۲۴
به گزارش بورس نیوز، چندی قبل اطلاعیه ای مبنی بر راه اندازی سامانه مدیریت ریسک بازار سرمایه به کارگزاری ها ابلاغ شد. این سامانه که از روز دهم بهمن ماه امسال اجرایی شده، در مرحله نخست ۱۵ دقیقه در هر روز معاملاتی اجرا می‌شود و به تدریج مدت زمان اجرای آن به صورت پلکانی افزایش خواهد یافت. چند و چون و تاثیر اجرای ابلاغیه مذکور برای برخی فعالان بازار سرمایه ایجاد ابهام کرده است.

سعید فلاح پور عضو هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت‌وگو با بورس‌‌نیوز در خصوص سامانه مدیریت ریسک بازار سرمایه بیان کرد: از قبل، مدیریت ریسک در سامانه معاملات آنلاین اعمال می‌شده و هر خریدار آنلاین امکان ثبت سفارش به میزان "موجودی نقد + مجموع اعتبار دریافتی از سوی کارگزاری" را داشته است. در واقع اجرای سامانه جدید مدیریت ریسک بازار سرمایه، هیچ تغییری در روند معاملات معاملات آنلاین ایجاد نخواهد کرد و مربوط به سامانه معاملات نامک (نرم افزار ایستگاه های معاملاتی کارگزاران) است. 

وی افزود: با هدف یکسان سازی معاملات و کنترل ریسک کارگزاری ها و سرمایه گذاران و پرهیز از اشتباهات در ثبت سفارش و انجام معاملات منصفانه تر، سامانه مدیریت ریسک، معاملات سامانه نامک را نیز رصد می کند. فعلا در ۱۵ دقیقه ابتدای معاملات، این سامانه فعال است؛ ولی به تدریج در کل تایم معاملات سامانه مدیریت ریسک فعال خواهد بود.

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار در رابطه با برنامه های سازمان در سال ۹۸ گفت: دستورالعمل جامع صندوق ها در دست بررسی است. با توجه به تغییراتی که بر اساس این دستورالعمل در سازوکار صندوق ها اعمال خواهد شد، تحولات مثبتی در راه خواهد بود که به توسعه بازار سرمایه، کمک خواهد کرد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل سرمایه‌گذاری مدبران اقتصاد:

طراحی سیستم کنترل ریسک برای بازار سرمایه ضروری است

مدیرتوسعه شرکت ریسمان در گفتگو با بورس نیوز:

سال 97 برای کسب و کارهای کوچک بسیار سخت تمام شد

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:

رشد مناسب نهادهای مالی/ از گسترش بازار استقبال می‌کنیم / مشکل سامانه معاملاتی حل می‌شود

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

اقبال سهامداران به سهم‌های شرکت‌های بزرگ/ پترویی‌ها کمی بهتر از فلزی‌ها

ارسال نظر