بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: فرودگاه‌ها همواره برای ادامه حیات اقتصادی خود متکی به فعالیت ایرلاین‌ها و پرواز هواپیماها هستند، از این رو زمانی که میزان تردد هواپیماها کاهش یابد، آن فرودگاه عملا غیراقتصادی و غیرسودده می‌شود.
کد خبر : ۱۸۹۳۲۵

به گزارش بورس نیوز، سیدابوالفضل موسوی بیوکی با اشاره به رویکرد شرکت‌ فرودگاه‌ها و ناوبری ایران برای واگذاری مدیریت فرودگاه‌ها به استانداری‌ها، گفت: در شرایط کنونی بخشی از فرودگاه‌های کشور از تمام ظرفیت خود به خوبی استفاده نمی کنند و این مسئله موجب بروز برخی مشکلات برای فرودگاه‌ها شده است.

نماینده مردم یزد و صدوق در خانه ملت ادامه داد: قطعا وزارت راه و شهرسازی و متولیان حوزه فرودگاهی کشور باید تمهیدات لازم را برای سودده شدن و اقتصادی شدن فرودگاه‌ها بیاندیشند.

وی تصریح کرد: فرودگاه‌ها همواره برای ادامه حیات اقتصادی خود متکی به فعالیت ایرلاین‌ها و پرواز هواپیماها هستند، از این رو زمانی که میزان تردد هواپیماها کاهش یابد، آن فرودگاه عملا غیراقتصادی و غیرسودده می‌شود.

موسوی بیوکی، واگذاری مدیریت فرودگاه‌ها را استانداری یا فرمانداری‌ها را مثبت ارزیابی کرد و گفت: به نظر مدیریت استانی می‌تواند در بهبود وضعیت فرودگاه‌ها اثرگذار باشد، زیرا در هر صورت تمرکززدایی از بخش مدیریتی می‌تواند به ارتقا عملکرد آن بخش ختم شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: به طور حتم استانداری‌ها پس از واگذاری فرودگاه‌ها، بر اساس منافع استان عمل می‌کنند و این رویکرد در بهبود شرایط اغلب فرودگاه‌ها موثر خواهد بود.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به روند اعطای مجوز ساخت فرودگاه‌های جدید در کشور، گفت: اولویت اصلی در ارائه مجوز تأسیس فرودگاه‌های جدید، قطعا اقتصادی بودن و سودده بودن فرودگاه‌ها باید باشد، این امکان وجود دارد که پس از ایجاد فرودگاه‌ها، میزان تردد هواپیما در آن منطقه پایین تر از میزان استاندارد باشد، از این رو پیش‌شرط تأسیس فرودگاه، میزان درآمدزایی این خواهد بود.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر