بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار مطرح کرد:

رشد خوب شفافیت افشای اطلاعات مالی

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: امسال شفافیت افشای اطلاعات مالی در بورس رشد خوبی داشت و تأخیر در افشای اطلاعات نزدیک به صفر بود.
کد خبر : ۱۸۹۳۷۲

به گزارش بورس نیوز، شاپور محمدی در حاشیه آیین پایانی مسابقات الگوریتمی درباره سهام بانک‌های ادغام شده در بانک سپه اظهار کرد: این سهام با حداکثر قیمت اسمی یا قیمت قبل از بسته شدن منتقل می‌شود و هر شخصی که تمایل داشته باشد سهم خود را می‌تواند به نهادهای دارای مجوز منتقل کند.

رئیس سازمان بورس با بیان این که فرم‌هایی برای این نقل‌وانتقال‌ها طراحی کردیم، افزود: این فرم‌ها در اختیار سهامداران قرار می‌گیرد و آنان با اختیارات خودشان می‌توانند سهام خود را واگذار کنند و اگر تمایل نداشته باشند باید منتظر کار کارشناسی دادگستری باشند که در خصوص سود و زیان این بانک‌ها بررسی‌های لازم را انجام دهد و تصمیم گیری کند.

محمدی گفت: اگر افرادی شکایت داشته باشند قوه قضائیه شعبه‌ای را انتخاب می‌کند که این افراد می‌توانند برای شکایات خود به آن مراجعه کنند.

دبیر شورایعالی بورس ادامه داد: امسال شفافیت افشای اطلاعات مالی در بورس رشد خوبی داشت و تأخیر در افشای اطلاعات نزدیک به صفر بود.

وی در خصوص ابزارهایی که امسال رونمایی شد، افزود: ابزارهای مالی آتی سبد سهام و ابزار اختیار خرید و فروش معامله در بورس و ابزار معاملات اختیار خرید و فروش زعفران در بورس کالا رونمایی شد.

رئیس سازمان بورس خاطر نشان کرد: رشد شاخص بورس امسال بین ۷۰ تا ۷۵ درصد بود و بازده خوبی داشت و امیدواریم سودآوری شرکت‌ها در سال آینده هم خوب باشد.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر